ארמוני בכנס הספנות: בטוח שנמל חיפה ייתן ׳פייט׳ לנמלים החדשים

יו״ר דירקטוריון חברת נמל חיפה ציין כי הוא מאמין כי רק על ידי הפרטת הנמל והעברת הבעלות למשקיע פרטי יידע הנמל כיצד להתמודד עם התחרות. ארמוני: מאמין שההסכמים הקיבוציים בנושא הרפורמה ייחתמו בשבועות הקרובים


11:09 ,30.10.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

אשל ארמוני, יו״ר דירקטוריון חברת נמל חיפה, נשא אתמול דברים בכנס הספנות הישראלי ובירך בפתח דבריו את הנוכחים ובראש ובראשונה הודה לד״ר יורם זבה, נשיא לשכת הספנות הישראלית, על הכנס השנתי שמארגנת הלשכה וכינה אותו בחיבה ״זקן השבט שלנו״. ארמוני בירך גם את יו״ר חנ״י, עוזי יצחקי, ואת מנכ״ל חנ״י, שלמה ברימן, מנכ״ל החברה, את מנכ״ל צים, אלי גליקמן, את ח״כ מיקי זהר שעומד בראש לובי הספנות בכנס, את יגאל מאור, מנהל רספ״ן במשרד התחבורה, את שלומי פוגל, יו״ר חברת מספנות ישראל, את מנדי זלצמן, מנכ״ל חברת נמל חיפה, את איציק כהן, מנכ״ל בפועל של חברת נמל אשדוד, ואת עדני סימקין, מנכ״ל חברת MSC ישראל.

 

ארמוני הזכיר כי חברת נמל חיפה עומדת בפני הפרטה וציין כי הוא מאמין כי רק על ידי הפרטה של הנמל והעברת הבעלות למשקיע או קבוצת המשקיעים הנמל יידע להתמודד עם התחרות כמו שצריך. ארמוני ציין כי הוא מאמין שההסכמים הקיבוציים בנושא הרפורמה ייחתמו בשבועות הקרובים, וציין כי החתימה מתארכת בשל ריבוי הסעיפים בהסכמים כמו גם ריבוי האנשים שצריכים להסכים עם סעיפים אלו. רק אז, ציין ארמוני, רשות החברות תוכל להוציא לפועל את ההפרטה, והוא מקווה כי בתחילת השנה הבאה חברת הנמל תוכל להציג את פעילותה בפני משקיעים פוטנציאליים והוסיף כי הוא מקווה שיראה בין המשקיעים הפוטנציאליים גם נציגי חברות שנכחו בכנס הספנות.

 

ארמוני: ״אני מאמין בנמל, אני מאמין בהפרטה ואני מאמין בתחרות. עד אז, במהלך השנה וחצי הקרובות נשקיע בנמל ביחד עם חנ״י 130 מיליון שקל ברחבי הנמל: במטען הכללי, בקישון מערב וקישון מזרח, ברציפים, בהעמקה, במבנים וגם בציוד ואני מקווה שאתם תרגישו את זה בשטח. הכי חשוב זה להיכנס להתחיל בהפרטת הנמל, ואין לי ספק שיש מי שרוצה לקנות את הנמל. היו פניות מחברות בינלאומיות ואני בטוח שנמל חיפה ייתן ׳פייט׳ גם לנמלים החדשים״.