ארמוני: שליש מפעילות נמל חיפה יתמקד בתיירות

יו״ר חברת נמל חיפה אמר את הדברים במהלך טקס חנוכת חזית חדשה לטרמינל הנוסעים בנמל. אושרו שני פרויקטים נוספים בתחום התיירות בנמל. שר התיירות יריב לוין: ״ צעד נוסף בדרך להפיכת הנמל למוקד תיירות ובילויים. נרשמת עלייה בתנועת אניות הקרוזים הודות למאמצינו״


11:44 ,21.11.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת נמל חיפה חנכה אתמול חזית חדשה עבור טרמינל הנוסעים במעמד שר התיירות, יריב לוין, יו״ר חברת נמל חיפה אשל ארמוני, מנכ״ל חברת נמל חיפה, מנדי זלצמן, בכירים במשרד התיירות, עיריית חיפה ובחברה לפיתוח תיירות העיר עכו.

 

לאחר טקס החנוכה הוזמנו האורחים לעלות על אניית הנוסעים שעגנה בנמל Nautica בנוכחות זרי רוזנפלד, מנכ״ל חברת א.רוזנפלד ספנות, המייצגת חברות קרוזים רבות הפוקדות את חיפה. אניית הנוסעים המפוארת והיוקרתית אשר הגיעה לנמל חיפה לאחר פקידה בנמל לימסול שייכת לחברת Norwegian Cruise Lines ועל סיפונה כ-600 נוסעים המפליגים בין נמלי הים התיכון.

 

דובר חברת נמל חיפה, זוהר רום, ציין במהלך הטקס כי לפני כשנה וחצי נחנך בנמל חיפה קו מעבורת יומי בין חיפה לעכו - קו שפועל בהצלחה רבה - ובהמשך לכך הוחלט על שיקום וחידוש חזית טרמינל הנוסעים. ״מדובר בפרויקט שנעשה בשיתוף פעולה מצוין עם משרד התיירות והחברה לפיתוח תיירות עכו, והתוצאה היפה מביאה הרבה כבוד לנמל חיפה״.

 

יו״ר דירקטוריון הנמל, אשל ארמוני, הודה בדבריו לשר התיירות לוין על ההשקעה בנושא הקרוזים בתיירות הישראלית, וציין כי התיירות בישראל לא היתה נראית כפי שהיא נראית כיום לולא פועלו של לוין בתחום. ״אנחנו רואים את התוצאות בשטח״.

 

צפו בסרטון על חנוכת חזית חדשה לטרמינל הנוסעים בחיפה: 

 

 

ארמוני חשף כי פניה של חברת נמל חיפה לעידן חדש בתחום התיירות, וזאת במסגרת הרחבת תחום עיסוקיה לפעילות מעבר לפריקת וטעינת מטענים. ״מעולם של סוורים ושל מנופאים, נהיה חברה ששליש מפעילותה יתמקד בתיירות. כל זה הולך להיות חזית ים אחת. אם נעשה זאת חכם, זה יהיה אייקון ברמה הלאומית. אם נדע לייצר משהו שגורם לתיירים להוציא פה כסף, כולנו נרוויח, גם חיפה וגם מדינת ישראל״.

 

שר התיירות יריב לוין, ציין בדבריו כי ״אני שמח מאוד לבוא הנה, לחנוך את פרויקט חזית הים, שהוא צעד נוסף בדרך להפיכת הנמל למוקד תיירות ובילויים, ולנצל סוף סוף את המשאב התיירותי העצום הזה שיש בנמל ובחיפה בכלל״.

 

לוין הוסיף כי ״אנחנו רואים עלייה בתנועת הספינות שמגיעה לכאן בעקבות מאמצי שיווק ועבודה משותפת עם הנמל, ואין ספק שהתהליך בעיצומו״.

 

נציין כי עלות פרויקט חידוש חזית הטרמינל עמד על 2.5 מיליון שקל ומחברת נמל חיפה נמסר כי לאחרונה אושרו שני פרויקטים נוספים בשת״פ עם משרד התיירות בהם פרויקט מופע אורות קבוע שיתחיל לפעול מהנמל ב-2019 וייראה ברחבי כל העיר, וכן פרויקט שיפוץ מבנה ההנהלה ההיסטורי בו ישב המטה הבריטי וממנו הוסר הדגל הבריטי בסיום המנדט כשהנציב עזב. מבנה היסטורי זה עומד כיום ריק ונטוש על קו המים ובצמוד לטרמינל, ולאחר השיפוץ הוא יהפוך למרכז תיירות ויהווה יישום ראשון של חזית הים העירונית של חיפה.