בית הדין לעבודה החזיר את עובדי הציוד בנמל חיפה לעבודה סדירה

לאחר יומיים של שיבושים בעבודה בסקטור הציוד בנמל חיפה במחאה על החלטת ההנהלה להעביר את ביקורת המנופים החדשים לאחריות הספקית, חוזרים היום העובדים לשגרת עבודה. ועד העובדים וההסתדרות יקיימו מו"מ בן שלושה שבועות עם ההנהלה


00:00 ,21.06.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

לאחר יומיים בהם שיבשו עובדי סקטור ציוד בנמל חיפה את העבודה הסדירה בנמל חוזרת הבוקר העבודה לשגרה, בהוראת השופטת דלית גילה מבית הדין האזורי לעבודה בחיפה, שקיבלה את עתירתה של הנהלת הנמל בעניין.

הדיון הבוקר, שנערך בנוכחות באי כוחם של הנהלת נמל חיפה, ההסתדרות וועד עובדי ציוד, נמשך כשעה וחצי בסיומן ובהסכמת הצדדים, החליטה השופטת כי העובדים יחזרו לעבודה רגילה ובשבועות הקרובים ינהלו דיונים עם הנהלת הנמל בנוגע למחלוקות הקיימות, וידווחו על תוצאותיהם לבית הדין.

עוד נודע כי, הנהלת נמל חיפה פנתה לבית הדין לאחר שעובדי ציוד פתחו ב"שביתה איטלקית" למרות שההסתדרות כלל לא הכריזה על סכסוך עבודה בעניין, וזאת כדי להבטיח עבודה תקינה בנמל.

סלע המחלוקת הוא שהנהלת הנמל החליטה שהביקורות על המנופים החדשים במסוף הכרמל יבוצעו במסגרת האחריות על ידי החברה שסיפקה את המנופים, וזאת על פי ההסכם הקיבוצי של סקטור ציוד שקובע, ציטוט מדויק (סעיף 11ד): "למען הסר ספק, אחזקה ותיקונים בכלים הכלולים במסגרת אחריות הספק (תקופת האחריות) יבוצעו על ידי ספק השירות. עובדי ציוד נדרשים לסייע לספק השירות ככל שיידרש על פי החלטת רמ"ח ציוד או מי שיוסמך על ידו"

לטענת ועד העובדים, עובדי הציוד בנמל היו אלו שביצעו ביקורות אלה מאז ומעולם והם לא מתכוונים להסכים למהלך הזה. מהסתדרות מרחב חיפה נמסר בתגובה כי, בשלושת השבועות הבאים סוכם כי לא יערכו ביקורות על המנופים ובעת זו ידונו העובדים במו"מ עם ההנהלה בנושא. בסופם יחזרו הצדדים לבית הדין.

כרגע ישנם סכסוכי עבודה בנמל חיפה- עם עובדי הגוררות ועובדי הציוד. לטענת נציגי ההסתדרות, הם מוכנים לקיים מו"מ ובתום לב בכל נושא, בכל עת ובכל מצב אך עם מבקשים שותפים מהצד השני שיכולים גם להגיע להחלטות בתום הדיבורים.

בהנהלת הנמל הביעו סיפוק רב מהחלטת בית הדין ומשובם של עובדי ציוד לעבודה סדירה.