ד"ר זבה לשרי התחבורה והאוצר: הפסיקו את מחול השדים סביב זלצמן

נשיא לשכת הספנות קבל בפני השרים ישראל כץ ומשה כחלון כי לאחרונה החלו בלשכה לפקפק בלגיטימיות של הליך הבדיקה הארוך בנוגע למנכ״ל נמל חיפה. ״מנדי זלצמן הוא מנהל מעולה, מנוסה וקשוב לבעיות המסובכות שהתפקיד מציב בפניו. מבחינתנו הוא ראוי להמשיך בתפקידו הנוכחי"


13:23 ,22.12.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא לשכת הספנות ד"ר יורם זבה ביקש משרי התחבורה והאוצר לשים סוף ל"הליך השיטתי", לדבריו, המתנהל בשנה וחצי האחרונות נגד מנהל נמל חיפה מנדי זלצמן.

 

ההליך, לדברי זבה, "כנראה מתוך מטרה שהוגדרה למעשה מראש לגרום לסיום כהונתו" של זלצמן.

 

במכתב לשרים ישראל כץ ומשה כחלון כתב זבה כי לשכת הספנות, המאגדת בתוכה את כל האחראים לפעילות האוניות בנמלים, עקבה עד עתה מקרוב אחר הפרסומים השונים ללא נקיטת עמדה כלשהי. "הנחנו באופן טבעי", כתב זבה, "שהליכי הבדיקה וקבלת ההחלטות בנדון הם פרוגרטיבה של הגופים המוסמכים מבחינת החוק. לא אהבנו את זה, אבל חיכינו למסקנות".

 

זבה המשיך: "לאחרונה התחלנו לפקפק בלגיטימיות של הליכי הבדיקה הארוכים, שלדעתנו יכולים להשליך באופן שלילי על תפקוד הנמל. גם כך אנו מבינים שהדירקטוריון אינו מאויש במידה מספקת לקבלת החלטות שוטפות כמתחייב בחוק".

 

זבה הוסיף, כי מתוך מעקב אחר העיתונות דחה לפני מספר חודשים דירקטוריון נמל חיפה פה אחד את הדרישה לסיום כהונתו של מנהל חברת הנמל".

 

זבה קרא לשרים כץ וכחלון "בשם רבים וטובים בענף, לשים קץ לתהליך הלא תקין, לפחות לכאורה, של הבדיקות הנ"ל, להחליט לכאן או לכאן על עתידו של מנהל חברת הנמל".

 

זבה הוסיף, כי ״אם אתם שואלים אותנו, כמי שמכירים את הנמלים לפני ולפנים וכמי שמתחככים באופן יומי עם הנמלים, המסופים וכל הגופים הקשורים לענף הימי, מנדי זלצמן הוא מנהל מעולה, מנוסה וקשוב לבעיות המסובכות שהתפקיד מציב בפניו. "מבחינתנו", כתב, "הוא ראוי להמשיך בתפקידו הנוכחי".