היסטוריה בנמל המפרץ: אניית מטען ייעודית פרקה מנופי שער לנמל

לראשונה הגיעה לנמל המפרץ אנייה והחלה בפריקת מטענה. מדובר באניית מטען ייעודית, ZHEN HUA 17 להובלת מנופים שהגיעה היישר ממפעלי ZPMC בשנחאי ועליה חמישה מנופי שער לעבודה בערוגות הנמל. בשבועות הקרובים יגיעו לנמל המפרץ מנופי הגשר


13:40 ,28.06.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

אתמול בשעות אחר הצהריים הגיעה אניית מטען ייעודית בשם ZHEN HUA 17 המפליגה תחת דגל ליבריה לנמל המפרץ. האנייה, שהגיעה היישר משנחאי, עגנה לצד הרציפים החדשים ובימים הקרובים ייפרקו ממנה כחמישה מנופי שער של חברת המנופים הסינית הידועה ZPMC. מדובר במשלוח ראשון מבין שני משלוחים של מנופי שער אשר פועלים בערוגות הרציף, ולמעשה באנייה הראשונה שפרקה אי פעם מטען בנמל המפרץ. סוכן האנייה הינה חברת קוראל ואילו סוכני המכס הינה חברת קרגו אמרפורד. 

 

גורמים בענף מסרו כי פריקת האנייה צפויה להימשך כשבועיים שכן המסילות הנפרקות ממנה מורכבות היישר לרציפי נמל המפרץ, ובהמשך מורכבים עליהם המנופים עצמם. גורמים בענף מסרו כי מנופי הגשר של נמל המפרץ (STS) כבר נמצאים בדרכם לנמל המפרץ וגם הם מתוצרת ZPMC.

 

יוני איזקוב מסוכנות קוראל, אשר משמשת כסוכנות הימית של האנייה, ציין כי זוהי למעשה האנייה הראשונה שהגיעה לנמל המפרץ ופרקה בו מטען, וזאת לאחר הפלגה של כ-40 יום משנחאי.

 

אלי מלניק, מנכ״ל משותף בחברת קרגו אמרפורד הוסיף וציין כי השחרור המורכב התבצע תחת תיק פרויקט ובשיתוף פעולה מלא עם הנהלת מכס חיפה וצוות התש״ר. 

 

על פי כל ההערכות תוך מספר חודשים תחל תקופת הרצה של תשתיות ומתקני הנמל והנמל עצמו ייכנס לפעילות תפעולית תוך כשנה. נזכיר כי עיריית חיפה גרמה לעיכובים רבים במתן אישורי בנייה להקמת מבנים מנהלתיים בשטח נמל המפרץ - עיכובים אשר הובילו לפתיחה המאוחרת, וכמובן, משבר נגיף הקורונה אשר מנע את הגעתם ארצה של מומחים מסין לבדיקת התקדמות העבודה.