המשרד להגנת הסביבה לדור כימיקלים: השביתו השימוש בצנרת

המשרד להגנת הסביבה פשט על משרדי חברת דור כימיקלים ותפס מסמכים הקשורים לאירוע דליפת הגז במפרץ חיפה; המשרד אוסר על השימוש בצנרת של דור כימיקלים - גם אם הדבר כרוך בהשבתת המפעל כולו. מנהלי דור כימיקלים זומנו לשימוע בעיריית חיפה טרם החלטה על ביטול רשיון עסק


13:48 ,20.05.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

המשרד להגנת הסביבה פשט היום (ב׳) על משרדי חברת דור כימיקלים, בשיתוף פעולה של המשטרה הירוקה במשרד וצוותי מחוז חיפה, ותפס מסמכים הקשורים לאירוע דליפת הגז הדליק בצנרת C4, המוליכה את הגז ממפעל דור כימיקלים אל תשלובת בתי זיקוק (בז״ן). המסמכים רלוונטיים לאירוע החמור מסוף השבוע ולנסיבות התרחשותו.

 

בנוסף, בהמשך להנחיות שניתנו מהמשרד בימים האחרונים לחברה, המשרד להגנת הסביבה העביר מכתב לגיל דנקנר, יו״ר ומנכ"ל קבוצת דור כימיקלים, שלפיו נאסר על דור כימיקלים לחדש את העברת החומרים המסוכנים בצנרת זו, עד לבחינת סיבת הדליפה וההשלכות של אירוע הדליפה.

 

במכתב, שעליו חתום מנהל מחוז חיפה, שלמה כץ, נכתב כי יש להשאיר את הצנרת ללא כל פעילות - גם אם הדבר כרוך בהשבתת המפעל או מתקניו.

 

נזכיר כי אתמול הוציאה ראש העיר חיפה עינת קליש רותם לחברת דור כימיקלים זימון לשימוע טרם קבלת החלטה על ביטול רישיון עסק, וזאת בעקבות דליפת הגז שגרמה לסיכון תושבי האזור ולחסימת אזור נרחב במפרץ.

 

לשימוע, שיתקיים היום אחה״צ, זומנו מנהלי החברה המחזיקה ומתפעלת את קו הגז התת קרקעי שדלף. כמו כן הוזמנו לשימוע כל גורמי הממשל הרלוונטיים המטפלים בנושא. בזימון הבהירה עיריית חיפה כי תוצאה אפשרית של ההליך היא ביטול הרישיון הזמני והוצאת צו סגירה מיידי לחלק ממתקני החברה.

 

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי על דור כימיקלים להעביר למשרד להגנת הסביבה באופן מיידי תכנית לבדיקת מיקום התקלה והסיבה לתקלה; דוח של מערכת בקרת דליפה; תוצאות בדיקת תקינות ונוהל תחזוקה שוטפת של קו הצנרת וטיפול בדליפה ומסמכים נוספים. ״המשרד להגנת הסביבה מבצע תחקור של האירוע, וינקוט בכל האמצעים הנדרשים ובכל כלי האכיפה העומדים לרשותו״, נמסר בהודעת המשרד.