הפרטת נמל חיפה: ועדת הכספים אישרה את הליך המכירה

ועדת הכספים דיווחה למנהל רשות החברות הממשלתיות, יעקב קוינט, כי היא מאשרת את הפרטת חברת נמל חיפה. זאת לאחר ששלחה בדצמבר האחרון את נציגי נמל חיפה, רשות החברות ועיריית חיפה לדיונים מחודשים על מנת להגיע להסכמות


10:14 ,07.04.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

לאחר שוועדת הכספים עצרה את אישור הפרטת נמל חיפה בחודש דצמבר האחרון ושלחה את נציגי נמל חיפה, רשות החברות ועיריית חיפה לדיונים מחודשים על מנת להגיע להסכמות מסתמן כי ההפרטה בכל זאת תצא לדרך, וזאת הודות לאישורה של ועדת הכספים להליך ההפרטה שניתן אתמול.

 

ועדת הכספים דיווחה למנהל רשות החברות הממשלתיות, יעקב קוינט, כי היא מאשרת את  הפרטת חברת נמל חיפה, וזאת שכן הבקשות לדיון מחדש - שהוגשו בדצמבר על ידי ח״כ משה גפני וח״כ אחמד טיבי – הוסרו.

 

על פי הדיווח, הפרטת נמל חיפה מאושרת החל מה-6 באפריל 2021.

 

נזכיר כי בדיון שנערך בוועדת הכספים בתחילת דצמבר שעבר השתתפה ראשת העיר חיפה, עינת קליש, אשר טענה כי רב הגלוי על הנסתר בפעילות הצפויה בשטח נמל חיפה – בייחוד בכל הקשור לנמל הדלקים והיקף פעילותו. לדבריה, חברת נמלי ישראל אינה משתפת איתה פעולה, אינה חולקת עמה מידע ופונה למועצה הארצית בניסיון לדלג ולעקוף את עיריית חיפה.

 

בסיכום אותו דיון, כאמור, החליט יו״ר ועדת הכספים, ח״כ משה גפני, כי על הצדדים לשבת ולהגיע להסכמות. גפני ציין אז כי ועדת הכספים לא תביא את ההחלטה לאישור כאשר קיימות מחלוקות כה גדולות בין הצדדים.

 

ועדת השרים לענייני הפרטה החליטה בינואר 2020 להפריט את נמל חיפה – החלטה אשר טעונה אישורה של ועדת הכספים של הכנסת.