הצלחה לכנס המציעים של חברת נמל חיפה

למעלה מ-200 משתתפים התחברו לכנס המציעים הווירטואלי ששודר בלייב בהשתתפות רועי כחלון, האחראי על הפרטת נמל חיפה ברשות החברות הממשלתיות, אשל ארמוני, יו״ר דירטוריון הנמל ומנדי זלצמן, מנכ״ל נמל חיפה. אשר ארמוני: פוטנציאל עצום לחזית הים, הנמל מחכה למשקיע שייקח ס


09:54 ,18.10.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

ביום חמישי האחרון קיימה רשות החברות הממשלתיות כנס מציעים לקראת מכירת חברת נמל חיפה אשר משך אליו למעלה מ-200 משתתפים מרחבי העולם ומישראל שזכו לראות מצגת מאת רועי כחלון, סגן רשות החברות הממשלתיות והאחראי על הפרטת נמל חיפה, אודות נמל חיפה והכלכלה בישראל. את הכנס המרשים, שכלל סרטונים רבים שהופקו בנמל חיפה וחשפו אטת פעילות מסופי המכולות, המטען הכללי, הקרוזים, התיירות והבידור, הנחתה העיתונאית מירב מילר.

 

מילר ראיינה באולפן ששידר בלייב את רועי כחלון שסיפר באנגלית למשתתפים על ההזדמנות המצוינת בהשקעה בחברת נמל חיפה. כחלון ענה לשאלה שנגעה לתזמון הקורונה בעולם ואמר כי ״השקעה טובה היא השקעה טובה ומשקיעים תמיד מחפשים השקעה כזאת״.

 

מילר אף ראיינה באולפן את אשל ארמוני, יו״ר דירקטוריון חברת נמל חיפה, ואת מנדי זלצמן, מנכ״ל חברת נמל חיפה.

 

ארמוני, רהוט ושוטף בשפה האנגלית, ציין כי לדעתו לחברת נמל חיפה פוטנציאל אדיר והיא מוכנה למשקיע שיהיה מוכן להסתכן, להשקיע ולגרוף את כל הקופה. לדברי ארמוני, לחזית הים של נמל חיפה פוטנציאל בלתי ממומש כעת של אתר תיירות בינלאומי שיכול למשוך אליו תיירים מישראל ומכל העולם. לדבריו, רוב התכניות כבר מאושרות כך שלמשקיע – שיקבל את הזיכיון להפעיל את חברת נמל חיפה עד 2054 – יוכל להשקיע 3-4 שנים באשורים ובנייה עד לתחילת הפעילות. הן ארמוני והן זלצמן פנטזו על היום בו יישבו בחזית הים של נמל חיפה, ישתו מרטיני ובירה, וידברו על הימים הטובים והישנים בנמל חיפה.

 

ארמוני גם הזכיר את חוזי ההתייעלות שנחתמו מול העובדים ואמר כי 200 עובדים הסכימו לצאת לפרישה מוקדמת מרצון. לדבריו, לחברת נמל חיפה היתה גם את היכולת ואת המזומנים להוציא כ-300 עובדים לפרישה מוקדמת אולם החברה בחרה שלא לעשות כן, וזאת לאור צפי העבודה בעתיד. ארמוני הדגיש כי הצעת המכירה היא למאה אחוז ממניות הנמל כך שהבעלים החדשים של הנמל יוכל להוציא החלטות בנושאים שונים ללא כל בעיות. 

 

לאחר מכן דניאל ויצמן, כלכלנית מחלקת הים של רשות החברות הממשלתיות, העבירה מצגת אודות הכלכלה הישראלית ועל פוטנציאל הסחר הימי, ולאחר מכן המשתתפים פנו בשאלות לנוכחים באולפן. לטובת המעוניינים ייפתח ״חדר נתונים״ אודות נתונים תפעוליים וכספיים של חברת נמל חיפה על מנת לבצע החלטה טובה.

 

נזכיר כי היום האחרון להגשת מסמכים לטובת השתתפות במכרז חברת נמל חיפה הינו ה-29 באוקטובר.