הרציף המערבי הישן והטוב

נמל חיפה היה היחיד שעבד השבוע בעקבות מזג האוויר הקשה. ברציף, היחיד בישראל שמוגן, נטענה תוצרת חקלאית שחייבת להגיע לאירופה


00:00 ,01.03.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

לאור הסערה שהשביתה השבוע את העבודה בנמלי הים של ישראל השבוע, נותר הרציף המערבי של נמל חיפה היחיד בו המשיכה הפעילות להתבצע.

הרציף המערבי (שחלקו נבנה בתקופת המנדט) הוא המוגן בישראל, מה שאפשר את העבודה בו למרות תנאי מזג האוויר הקשים. ברציף העמיסו השבוע את העמסת היצוא החקלאי שכבר נקטף וחייב להגיע לאירופה בתחילת השבוע הבא.


הסחורה החקלאית נטענה על האונייה קאלה פרדיסו, שהיתה שייכת לחברת אגרקסקו ומופעלת כיום על ידי חברת Cosiarma, המתמחה בהובלת תוצרת חקלאית ברחבי אירופה. מדובר באונייה רב שימושית, שעל סיפונה מכולות, מכוניות ביבוא וכן משטחי חקלאות בקירור ליצוא. סוכן האונייה היא חברת סוכנות ימית ישראלית סקנדינבית.

לנמל חיפה הגיעו השבוע עשרות משאיות עם תוצרת, מהצפון ועד עין יהב בערבה. אלה פרקו סחורה שהוטענה על סיפוני הקאלה פרדיסו, סך הכל למעלה מ-3,500 משטחים, ועליהם פרי הדר, עגבניות, עגבניות שרי, תפוחי אדמה, פלפלים, אבוקדו, צנוניות ופרחים המיועדים להולנד.

היצוא מיועד לנמלSete  בדרום צרפת (ליד מרסי), אליו תגיע האונייה ביום שני הבא. משם תועבר הסחורה ביום שלישי לכל רחבי אירופה.

אגב, בנמל חיפה הזיזו השבוע את הקאלה פרדיסו לרציף המרכזי, הסמוך לרציף המערבי, כדי לאפשר הכנסה של אוניית מכולות נוספתERNST RICKMERS .

יצוין שברציף המערבי של הנמל ממשיכה להתבצע גם פעילות הגרעינים של ממגורות דגון.