השטעונים של צים חוזרים לחיפה

לאחר כמעט שנה בנמל פיראוס חברת צים חתמה על הסכם להחזרת פעילות השטעון לנמל חיפה. ההסכם הבשיל לאור השיפור המתמשך ברמת השירות שמספק נמל חיפה, כמו גם השלמת הסדר החוב של צים. ההחלטה הנוכחית צפויה להגדיל את פעילותה של צים בנמל חיפה


09:05 ,14.09.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

בשורות טובות למשק הישראלי. לאחר חודשים רבים של דיונים בין הצדדים בנסיון להחזיר את פעילות השטעון, חתמה בסוף השבוע חברת צים על הסכם עם חברת נמל חיפה, במסגרתו חוזר נמל חיפה לשמש כמרכז שטעון באזור המזרחי של הים התיכון.

 

ההסכם בא לאחר תקופה ארוכה של דיונים ובתום השלמת הסדר החוב של החברה, במסגרתו הביעה החברה נכונות להחזיר את פעילות השטעון לחיפה. להחלטה, עפ״י גורמים בענף, משמעות אסטרטגית חשובה הן לחברת נמל חיפה והן לחברת צים.

 

ההחלטה על החזרת פעילות השטעון לחיפה נעשתה בין השאר לאור בקשתה של הנהלת נמל חיפה לצד שיקולים תפעוליים ומסחריים. בחברת צים ציינו כי החברה הייתה ונותרה מחויבת לחיזוק הקשר המסחרי מישראל ואליה בעתות שגרה וחירום כאחת, והוכיחה זאת שוב בעת האחרונה. החזרת פעילות השטעון היא נדבך נוסף במחויבות הזאת.

 

נזכיר כי ברבעון האחרון של 2013 החליטה צים להעביר את פעילות השטעון לנמל פיראוס ביוון בשל חשש לפגיעה בפעילות העסקית, זאת עקב סכסוכי עבודה הנוגעים לרפורמה בנמלים. משמעותו של מהלך זה של צים עבור נמל חיפה הייתה ירידה בהיקף הפעילות.

 

רפי דניאלי, מנכ"ל צים אמר: "אנחנו שמחים לחזור לנמל הבית של צים, נמל חיפה. אנו רואים בנמל חיפה נמל מודרני ומתקדם המחויב ליעילות ולשיפור מתמיד של השירות ללקוחותיו. צים שמחה לחזור ולהרחיב את שתוף הפעולה עם נמל חיפה לטובת שיפור השירות ללקוחות בארץ ובאזור כולו."

 

משה עברי סוקניק יו״ר דירקטוריון חברת נמל חיפה, בירך על ההחלטה וציין: ״נמל חיפה רואה בצים לקוח חשוב ביותר. דירקטוריון החברה, ההנהלה והעובדים מודים לצים על האמון בנמל חיפה וביכולותיו, ומחויבים להצדיק את האמון הזה. ברוכים השבים הביתה"

 

יצוין שפעילות השטעון של החברה בנמל חיפה כוללת טעינה ופריקה של מאות אלפי מכולות שמכילות מטען שאינו ישראלי וההחלטה הנוכחית צפויה להגדיל את פעילותה של צים בנמל חיפה