זה רשמי: הוארכה כהונתו של זלצמן כמנכ״ל חברת נמל חיפה

זלצמן, שיחגוג יום הולדת 67 בסוף 2019, אמור לפרוש לגמלאות מניהול הנמל, אולם שיקולי הדירקטוריון להארכת כהונתו נבעו מההיערכות לקראת הפרטת חברת הנמל ולקראת כניסת משקיע פרטי שתיעשה בצורה טובה וחלקה יותר אם בתפקיד יישאר מנכ״ל שמכיר היטב את המערכת


11:36 ,01.05.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

דירקטוריון חברת נמל חיפה אישר אתמול בשעות הצהריים את בקשתו של יו״ר חברת נמל חיפה, מר אשל ארמוני, להאריך את כהונתו של מנדי זלצמן, מנכ״ל חברת הנמל אשר מכהן בתפקידו משנת 2009, בשנה נוספת. 

 

זלצמן יחגוג בסוף 2019 יום הולדת 67, שהינו גיל הפרישה לפי החוק, ולכאורה הוא אמור לפרוש מניהול הנמל.

 

הנימוק העיקרי להארכת כהונתו של זלצמן בתפקיד מנכ״ל חברת נמל חיפה הינו ההסכם להפרטת חברת הנמל שנחתם בדצמבר האחרון בין משרדי האוצר והתחבורה לבין ועד הנמל וההנהלה. הסכם זה קבע כי יש לאתר בהקדם משקיע פרטי שירכוש את חברת הנמל, ישקיע כספים בשדרוגו ויפעיל אותו.

 

על פי הערכות, ועל פי כוונות חברת הנמל הליך איתור ומציאת משקיע עשוי לארוך כשנה, ודירקטוריון החברה, בראשות ארמוני, ביקש למנוע זעזועים בחברת הנמל במהלך תהליך האיתור, ולהאריך את כהונתו של זלצמן שנחשב כמנכ״ל מוצלח שחווה שנה פנומנלית בתפקוד נמל חיפה לאחרונה, ואף נמצא במערכת יחסים טובה ופורייה עם ראשי הדירקטוריון. על פי הערכות, המשקיע החדש יבקש להביא לנמל מנהל מטעמו, ולכן ככל הנראה מדובר בתקופת ביניים קצרה יחסית.

 

נציין כי בשבועות הקרובים מתכוונת חברת הנמל לבצע שיחות נוספות בנוגע להסכם ההפרטה ובעיקר לפתור את נושא מחלקת הים של חברת הנמל ולבחון כיצד ניתן יהיה להעביר את המחלקה על מאה עובדיה לאחריותה של חברת נמלי ישראל.

 

ארמוני ציין בשיחה עם מערכת PORT2PORT כי הוא אופטימי בנושא זה וכי בכוונתו להיפגש בימים הקרובים עם יו״ר ועד עובדי מחלקת ים בנמל חיפה, מיקי שגב, ולדון בפתרונות אפשריים.