לשכת הספנות: מלאים הערכה על תפקוד נמל חיפה

יורם זבה, נשיא לשכת הספנות הישראלית, מציין במכתב שנשלח למנדי זלצמן, מנכ״ל חברת נמל חיפה, את הערכתו על כך שנמל חיפה ״ספג עשרות אניות שהחליטו לפקוד אותו במקום את נמל אשדוד״


12:55 ,15.04.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא לשכת הספנות הישראלית, דר׳ יורם זבה, פנה לפני מספר ימים במכתב למנכ״ל חברת נמל חיפה, מנדי זלצמן, בו הוא מביע את הערכתה של לשכת הספנות הישראלית לתפקודה של חברת נמל חיפה אשר, לדבריו, ״ספג עשרות אניות שהחליטו לפקוד אותו במקום את נמל אשדוד״. 

 

במכתב, אשר העתקים ממנו נשלחו לישראל כץ, שר התחבורה והמודיעין, משה כחלון, שר האוצר, אלי כהן, שר הכלכלה והתעשייה, קרן טרנר, מנכ״לית משרד התחבורה, יגאל מאור, מנהל רספ״ן, פורום לקוחות הנמלים וחברי לשכת הספנות, מזכיר דר׳ זבה את השיבושים אשר גורמים ללקוחות הנמלים נזקים כבדים ומציין כי סחר החוץ של ישראל מאבד מאמינותו. 

 

דר׳ זבה כותב עוד למנכ״ל חברת נמל חיפה כי ״אנו יודעים שזה לא קל ודורש הרבה יצירתיות ואימפרוביזציות. אנו גם מבינים שהאלטרנטיבה החיפאית מוגבלת לאור כמויות המטען הרבות״. 

 

נשיא לשכת הספנות הישראלית ביקש להדגיש בפני מנכ״ל חברת נמל חיפה כי לדעת לשכת הספנות, ״כולנו - הלקוחות, הנהלות הנמלים ועובדיהם - חולקים אסטרטגיה משותפת, דהיינו, חיזוק הנמלים הקיימים לקראת התחרות עוד שלוש שנים״, וציין כי לכולם פוטנציאל מקצועי מוכח על מנת להתמודד באופן ראוי בתחרות זו.