מחירי האגרות המעודכנים בנמלים כבר הוטמעו במחשבוני נמל חיפה

המחירים עודכנו כבר ביום הראשון של שנת 2016, בהתאם לשינויים באגרות הנמלים על פי הרפורמה בתעריפים מ-2010


10:56 ,03.01.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

עם כניסתה של שנת 2016 נכנסו לתוקפם השינויים באגרות הנמלים השונות על פי הרפורמה בתעריפים שיצאה לדרך באוקטובר 2010. השינויים חלים על כלל האגרות בשל הצמדה מעודכנת, וכן בשל שינויים במחירי הבסיס שהיו מתוכננים מראש לשנת 2016 במספר רב של מרכיבים, 

 

פעילות מאומצת של מדור הכנסות בנמל חיפה, בשיתוף חברת האינטרנט שבנתה את המחשבונים האינטרנטיים, חברת סייבר סרב, אפשרו להנגיש את המחשבונים המתקדמים כבר מיומה הראשון של שנת 2016.

 

יש לציין שחוברות מחירונים מפורטות עבור שנת 2015 עדיין נמצאות באתר נמל חיפה, בעברית ובאנגלית, עבור המעוניינים לבדוק עלויות של מטען המשויך עדיין לשנה האזרחית הקודמת. גם מחשבון מכולות לשנת 2015 עדיין קיים באתר.

 

המחשבונים הבלעדיים של נמל חיפה כוללים:

מחשבון מכולות יעודי ומתקדם, המאפשר לחשב את כל סוגי האגרות הקשורות למכולות במקום אחד, ובחישוב אחד. המחשבון הפשוט להפעלה מאפשר לקבל תחשיב לכל סוגי המכולות, ולכל שילוב של שינוע מכולות, כולל אחסנה.

 

מחשבון אגרות כלי שייט, המיועד בעיקרו לסוכני האוניות והוא כולל את התעריפים הנוגעים לכלי השייט. על המשתמש למלא את הפרטים הרלוונטיים לשירות אותו הוא מעוניין לקבל. בין היתר, על המשתמש להקיש את אורך האונייה, תקופת השהייה בנמל, סוג האונייה וכו'. האגרות המחושבות אוטומטית ע"י המחשבון הן: דמי מעגן, דמי מנגש, דמי אשפה, דמי שיפוליים, דמי עיתוק, ותשלום עבור מים, וגם סה"כ לתשלום עבור כל האגרות הנדרשות.

 

מחשבון מטען כללי, הכולל את חישוב התשלום עבור כלל סוגי המטענים בנמל, בכלל זה מכולות, מטען כללי, תפזורת, ובסה"כ קרוב ל-130 סוגים שונים של מטען ביבוא ויצוא.

 

המחשבון מציג הן את התשלום עבור דמי התשתית, הן את דמי ההשבה אם ישנם כאלה, דמי הניטול, וגם החלוקה בהתאם לרפורמה בין התשלום אותו נדרש לשלם סוכן האוניה, לתשלום הנדרש מסוכן המכס\מזמין השירות (חלוקה המשתנה בהתאם למטען).

 

כל שיש לעשות הוא לבחור את סוג המטען המבוקש, ביבוא או יצוא, מסירה ישירה או עקיפה, להקיש את מספר היחידות\טונות של המטען, ולקבל את פירוט כלל התשלומים. המחשבון עבר שידרוג לקראת 2016 ושיפורים שהתבקשו על ידי לקוחות הנמל

 

דובר נמל חיפה זוהר רום: "תודה מיוחדת לאלון לויטה, אלון בוכבינדר ומרק טמין ממדור הכנסות על העבודה המאומצת ובעיקר המדויקת, שאיפרה להביא את המחשבונים המעודכנים בדיוק בזמן".