משלחת מסלוניקי ביקרה בנמל חיפה במטרה ליצור ברית נמלים

יו"ר הדירקטוריון ומנכ"ל רשות הנמלים של סלוניקי, סגנו, הנספחת הכלכלית של שגרירות יוון וקונסול יוון בישראל, הגיעו לנמל חיפה בכדי לקדם הליך יצירת ברית נמלים תאומים שתרחיב את הפעילות העסקית והתיירותית בין הנמלים


00:00 ,13.02.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ"ל חברת נמל חיפה, מנדי זלצמן, אירח משלחת רמת דרג של ראשי רשות הנמלים של עיר הנמל היוונית סלוניקי ביום חמישי האחרון.

מחברת נמל חיפה נמסר כי, המשלחת כללה את יו"ר הדירקטוריון ומנכ"ל רשות הנמלים של סלוניקי, סטיליאנוס אנגלודיס, סגנו, קונסטנטינוס פאפיונאו, וכן את הנספחת הכלכלית של שגרירות יוון בישראל וקונסול יוון בישראל.

 

מטרת הביקור הייתה התנעת הליך של יצירת ברית נמלים תאומים בין נמלי חיפה וסלוניקי שתביא להרחבת הפעילות העסקית, ובעיקר תרחיב את הפעילות התיירותית בין שני הנמלים.

עוד נמסר כי, נמל סלוניקי משנע כמות שנתית של מטענים הדומה בגודלה לזו של חיפה אלא שקיים שוני רב בסוגי המטענים. נמל סלוניקי מתמחה בכימיקלים, דלקים, מטען כללי ותפזורות, ואילו נמל חיפה מתמחה בעיקר בשינוע מכולות.

הביקור לווה בהרצאה ומצגת על חזון הנמל של חיפה, מבנה תשתיות הנמל והצגת גולת הכותרת- מסוף הכרמל. לאחר מכן נלקחו חברי המשלחת לסיור ימי ברחבי הנמל. לסיום ביקרו האורחים בחדר ה-TOS הנמלי וצפו בזמן אמת בפעולת המערכת הטכנולוגית המשוכללת של חברת Navis, המתכננת, מנהלת ומבקרת את הפעילות התפעולית במסופי המכולות.