נמל חיפה: לראשונה בעולם - פיצ׳רים חדשניים זמינים אונליין

לראשונה, ניתן לעקוב בזמן אמת אחר הביצוע של כל עגורן בנמל, שפורק או טוען מכולות, כולל חישוב ממוצע העבודה של כל מנוף, בזמן אמת. כמו כן, לראשונה בישראל, ניתן לעקוב בזמן אמת אחר הביצועים בכלל אניות המטען הכללי בנמל. זוהר רום, דובר נמל חיפה: ״מדובר במהפיכה״


11:46 ,24.09.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

אחרי עבודת תכנון ומחקר ארוכה ומקיפה, עלה בחודש יוני אתר אינטרנט חדשני לנמל חיפה, המציג בשלוש שפות (עברית, ערבית ואנגלית) את פעילות הנמל באופן מרהיב ושקוף ובזמן אמת, הן בתחום המטענים והן בתחום המתפתח של תיירות וקרוזים. האתר מבטא את האסטרטגיה של נמל חיפה לשנים הקרובות הכוללת מצוינות בשירות, שקיפות אל מול הלקוחות והציבור, חדשנות, פנייה ללקוחות במדינות ערב הסמוכות לישראל כדוגמת ירדן, וחיזוק תחומי פעילות כמו מטען כללי (מטען שאינו מכולות) ותיירות.

 

שלושה חודשים לאחר עליית האתר לאוויר, נוספים כעת שלושה כלים חדשים שמגבירים את פריצת הדרך בחדשנות, שקיפות ושירות מצוין לכל לקוח ומאפשרים מבט חסר תקדים בעומקו ובפירוטו על פעילות הנמל בזמן אמת:

 

דף פריקה וטעינת מכולות בנמל אמת

 

הכלי החדש שעלה היום לאוויר ומתעדכן מדי חמש דקות, נותן חשיפה מלאה בזמן אמת לתפעול הנמל בתחום המכולות. הדף מציג את שיעור ביצוע העבודה על אניית מכולות (כמה מכולות כבר שונעו וכמה עוד נותר לפי פרוט לפריקה וטעינה ולמכולות מלאות וריקות), וכן את הביצוע נכון למשמרת הנוכחית כולל ״ממוצע לשעת אנייה״.

 

הפיתוחים החדשניים שעולים היום לאוויר באתר האינטרנט של נמל חיפה מהווים פריצת דרך ברמה העולמית. לראשונה, ניתן לעקוב בזמן אמת אחר הביצוע של כל עגורן בנמל, שפורק או טוען מכולות, כולל חישוב ממוצע העבודה של כל מנוף, בזמן אמת. בנוסף – לראשונה בישראל, ניתן לעקוב בזמן אמת אחר הביצועים בכלל אניות המטען הכללי בנמל (כל אניית מטען שאיננה מכולות), כולל אפשרות לראות אונליין את היתרה של המטען בכל אנייה

 

 

בנוסף, עבור כל אנייה ישנו פירוט לפי עגורנים העובדים על האנייה בכל משמרת, כולל כמה מכולות שינע כל עגורן בנפרד וכמה עוד נותר לו, וכן ״ממוצע לשעת עגורן״ - כלומר כמה מכולות שינע העגורן מ\אל האנייה. הממוצע לעגורנים מופיע בצבעים המציגים עד כמה מהירה העבודה של המנוף (ירוק\צהוב\אדום). ממוצעים אלה הם הנתונים המרכזיים לפיהם נבחנות היכולות של כל טרמינל מכולות בעולם, וכעת נמל חיפה, לראשונה בעולם מציג זאת באונליין, לכולם. נזכיר, שעל פי רשות הספנות והנמלים, נמל חיפה הוא היעיל בישראל, ולפי מחקר שערך ה-OECD, נמצא שנמל חיפה הוא הרביעי ביעילותו בעולם ביחס לגודלו, בתחום המכולות (לינק לדף).

 

דף אניות מטען כללי

 

כלי חדש נוסף שמראה לראשונה בישראל את פעילות המטען הכללי בנמל חיפה בזמן אמת. הדבר מתאפשר לאחר העברת כלל המטען הכללי לשליטה ממוחשבת של מערכת ה-TOS (מערכת ניהול מסופים) המתקדמת של חברת נמל חיפה של חברת NAVIS האמריקאית. הדף החדש מציג את המידע המלא לגבי אניות ברזל\מתכות, עץ, מלט, מכוניות וגלנוע ושאר מטעני הצובר (תפזורת) והספיר (מטען כללי הניתן לספירה לפי יחידות ולא משקל). בדף המטען הכללי, המתעדכן בכל 10 דקות, מוצגים נתוני האנייה (שם, מספר, מצהר, סוג מטען וכו׳), ובנוסף, בלב הדף, מוצגות בזמן אמת יתרת המטען לפריקה\טעינה על האנייה לפי חלוקה לתפזורת (טונות) ולספיר (יחידות). בנוסף, הדף מראה את תכנית העבודה על אניות המטען הכללי לשבע המשמרות הקרובות (לינק לדף).

 

לוח אניות כולל (QUICK LOOK)

 

דף נוסף שעלה לאוויר המאפשר צפייה בנתוני כלל האניות על מסך אחד מרוכז. בדף ישנו מידע על כל האניות, כולל מידע בזמן אמת על יתרת המטענים באניות מכולה. הדף מאפשר בחירה בצפייה בכלל האניות, באניות מכולה בלבד, ובאניות מטען כללי בלבד. המידע בלוח כולל גם את תכנית העבודה הצפויה באניות בנמל בשבוע המשמרות הקרובות (לינק לדף).

 

מחברת נמל חיפה נמסר כי ״כלל הדפים ניתנים לצפייה רספונסיבית וברורה בכל גודל מסך. עבור דפי האניות והמטען הכללי, ניתן לבחור בסלולר בין ארבעה סוגי צפייה שונים לנוחות המשתמשים על פי צפייה מותאמת גודל מסך או בצורת טבלה כפי המוצג במחשב שולחני, ועבור כל אפשרות ניתן לבחור בין רקע בהיר לבין רקע כהה״.

 

זוהר רום דובר נמל חיפה, מנהל תחום התיירות ומנהל פרויקט אתר האינטרנט: ״מדובר במהפיכה, לא פחות. גם אחרי מחקר מעמיק, טרם מצאנו נמל\טרמינל בעולם, שמציג באופן שקוף ופתוח כל כך את פעילותו בזמן אמת באופן נגיש שכזה. זה מעיד הן על חדשנות ושקיפות יוצאות דופן מצד הנמל, ובעיקר על מחויבות לתת ללקוחות נמל חיפה שירות בסטנדרט הכי גבוה בעולם. אני רוצה להודות לאנשי התפעול בנמל חיפה בראשות הסמנכ״ל לתפעול דוד כהן, לראש אגף מערכות מידע ומחשוב בנמל חיפה יהושע פורמן, וכן לעמית ליבוב, ראש מדור תחום תוכנה, שבזכותם החדשנות הזו אפשרית. תודה גדולה גם לשותפים הנהדרים שלנו מחברת Y&A שהקימו ומפתחים לנו את האתר. המשך יבוא, ובקרוב״.