נמל חיפה מושבת ללא הגבלת זמן

וועדי העובדים משביתים, החל הבוקר, את העבודה בנמל חיפה ללא הגבלת זמן. זאת על רקע הנחת אבן הפינה להקמת ״נמל הדרום״ באשדוד. הנהלת נמל חיפה פנתה לביה״ד לעבודה לחייב את העובדים לחזור לעבודה סדירה


10:37 ,28.10.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

 

באשדוד בונים ובחיפה משביתים. בעת שבאשדוד מציין שר התחבורה ישראל כץ את הנחת אבן הפינה להקמת ״נמל הדרום״ בסמוך לנמל אשדוד, דווקא בחיפה החליטו וועדי העובדים להשבית באופן מוחלט את כלל הפעילות בנמל, ללא הגבלת זמן. 

 

הודעה על כך מסר יו"ר וועדי העובדים בנמל חיפה, מאיר תורג'מן, באסיפת עובדים שקיים בשעות הבוקר בנמל, שם הוא אמר כי ״התנהלות המדינה תמוהה ומוזרה, שכן מאז קריאת בית הדין האזורי לעבודה בחיפה, לפני כ – 3 שבועות לנהל מו"מ עם וועדי העובדים בנמלי חיפה ואשדוד  - לקיים מו"מ על עתידם הפיננסי והכלכלי של הנמלים ועובדיהם - לא התקיימה ולו ישיבה אחת. 

 

״יתרה מכך, מזה כשנה וחצי, מיולי אשתקד, המדינה "גוררת את רגליה" אל מול עובדי הנמלים וזאת למרות דרישות חוזרות ונשנות גם של בית הדין הארצי לעבודה, שלא להתעלם מהעובדים ועתידם התעסוקתי והכלכלי״.

 

מאיר תורג’מן הוסיף:" נראה שישנה יד מכוונת אשר מעוניינת להפוך את נמלי חיפה ואשדוד לנמלים נכים וחסרי פוטנציאל אל מול הנמלים החדשים שיוקמו , שכן אי אפשר להסביר את התנהגות של נציגי משרדי התחבורה והאוצר, שמצד אחד מריצים במלוא המרץ ועם הרבה משאבים, את הנמלים הפרטיים באשדוד ובחיפה ומאידך, מתעלמים באופן מוחלט ומכוון מהנמלים הקיימים.

 

״בקרב וועדי העובדים בנמל חיפה יש חשש ממשי כי מטרת המדינה היא לפגוע בביטחון התעסוקתי של העובדים,  ובחוסנם הכלכלי של הנמלים הקיימים. שכן במצב עניינים של "שב ואל תעשה", כפי שנוהגת המדינה, לנמלים הקיימים אין כל סיכוי להתחרות בנמלים שיוקמו באופן שוויוני. כמו כן, קיים חשש ממשי לפיטורי עובדים בנמלי חיפה ואשדוד והכנסת עובדים זרים במקומם״.

 

וועדי העובדים הנמל חיפה גם הביעו תמיהה על אופן התנהגות מקביליהם בנמל אשדוד, שנוכח האירועים המתרחשים מצד המדינה כלפי הנמלים – והם מחרישים.

 

עובדי הנמל ביקשו להדגיש כי השביתה שפרצה הבוקר בנמל חוקית לאחר שההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בנמלי חיפה ואשדוד לפני כשלושה שבועות. על כך אמר אבי אדרי יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות: "השביתה היא כחלק מסכסוך עבודה שהוכרז כדין בעקבות רצון המדינה לבצע הנפקה חד צדדית ללא הסדרת זכויות העובדים".

 

בעקבות הארועים פנתה הנהלת נמל חיפה מיידית לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה בדרישה להורות לעובדים לשוב לעבודה. 

 

בתוך הנמל נמצאות כעת שש אוניות, ואין אוניות ממתינות לעבודה מחוץ לנמל.