נמל חיפה מושבת

העובדים השביתו הבוקר (ב') את העבודה, במחאה על אי קיום משא ומתן מול המדינה, הקמת הרציפים החדשים והכוונה להנפיק את הנמלים. בתגובה פנתה הנהלת הנמל לבית הדין לעבודה, לשם הוצאת צו מניעה נגד ההשבתה


11:51 ,06.10.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

נמל חיפה מושבת באופן גורר החל מהבוקר (ב') בשעה 10:00.

 

ההחלטה על ההשבתה התקבלה בתום אסיפת עובדים סוערת, שהתקיימה הבוקר, במחאה על החלטות הממשלה שהתקיימו בשנה האחרונה, וביניהן הנפקת נמלי הים, הקמת רציפים חדשים בנמלי חיפה ואשדוד, וכן העובדים שלטענת העובדים, מאז התקבלה ההחלטה על הקמת רציפי המפרץ (בחיפה) והדרום (באשדוד), לא מתקיים איתם משא ומתן כלל.

 

לדברי העובדים, הקמת רציף המפרץ, לפני שהובטח להם קודם לכן ביטחון תעסוקתי, יביא לאובדן מקומות עבודה של רבים מהם.

 

בתגובה לצעד פנתה הנהלת נמל חיפה לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה, על מנת להוציא צו מניעה נגד השביתה.

 

יצוין שבצו של בית הדין הארצי לעבודה, שביתה בנמלים בשלב זה מהווה עבירה על צו בית משפט, לאור העובדה שבית הדין הורה לעובדים לנהל משא ומתן מול המדינה על תנאי העסקתם בצל הקמת הרציפים החדשים בחיפה ובאשדוד, תוך שהוא אוסר שביתה.

 

יצוין עוד, שהשבתת נמל חיפה בתזמון הנוכחי גרועה מאוד לנמל חיפה, שכן לפני פחות החודש הודיעה צים על השבת פעילות השטעון המלאה שלה מנמל פיראוס לחיפה, אותו עזבה בשל חוסר הרגיעה בפעילות העובדים.

 

"עכשיו מדברים גם על הנפקת הנמלים הקיימים", אמר הבוקר עובד נמל חיפה, "זה ירסק לגמרי את העובדים ואת הנמל. בנוסף להפרטה המתוכננת, לעובדים פשוט לא יהיה כוח ויכולת להתחרות עם הרציפים החדשים".

 

השבתת נמל חיפה הבוקר העלתה על פני השטח את הקרע העמוק הקיים בין ועד עובדי נמל חיפה, לבין ועד עובדי נמל אשדוד, שסירב להכריז על שביתה. לראשונה מאז יצאו העובדים למאבק נגד הקמת הנמלים החדשים, מוצאים את עצמם עובדי שני הנמלים משני צידי המתרס.

 

בוועד עובדי חיפה הדגישו הבוקר כי השביתה אינה צעד מחאה כנגד הנהלת הנמל, אלא מכוונת כולה כנגד הממשלה.

 

יו"ר הוועד מאיר תורג'מן: "צר לי שהגענו למצב הזה. אני מקווה שבמדינת ישראל יתאוששו ויבינו שעובדים אינם הפקר".

 

בתגובה נמסר מהנהלת נמל חיפה: "בתום אסיפת עובדים בנמל חיפה שנערכה היום וכללה את כלל עובדי הנמל, התפזרו עובדי הנמל, על פי הנחיות מזכירי הוועדים של הסקטורים השונים, לבתיהם. הנהלת הנמל עדכנה את איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות ופונה בדחיפות לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה, על מנת להחזיר את העובדים מיידית לעבודה סדירה ומלאה".

 

לא התקבלה תגובת ועד עובדי נמל אשדוד לדברים.

 

לא התקבלה תגובת ההסתדרות לדברים.

 

לא התקבלה תגובת משרד התחבורה לדברים.