נמל חיפה: מערכת ה-TOS המתקדמת תנהל גם המטען הכללי

המערכת החדשה תחליף את מערכת ״מטענים״ הוותיקה ותכלול שליטה מלאה על כל תנועות המטען באונייה, בשטח הנמל במשאיות וברכבות והיא משולבת עם מערכת נהג ללא נייר. מנדי זלצמן: יחד עם שער המטענים החדש והמתקדם, אנו מציגים חליפה טכנולוגית מרשימה


12:54 ,28.02.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

נמל חיפה שוקד בחודשים האחרונים על החלפת מערכת המידע לניהול השינוע של מטען כללי, כאשר מערכת ״מטענים״ הוותיקה תוחלף במערכת ה-TOS (Terminal Operating System) מתוצרת חברת Navis האמריקאית. זוהי אותה תוכנה בה משתמש הנמל בשמונה השנים האחרונות לניהול שינוע המכולות בתחומו ושהוכיחה את עצמה היטב מאז יושמה לפני כמעט עשור. לפני כארבע שנים נזכיר, זכתה חברת נמל חיפה ב״אוסקר הנמלים״ בקטגוריית תרומה לקהילת הים על ההטמעה המוצלחת של המערכת, זכות המוענקת לאורך השנים לטרמינלים המובילים בעולם בלבד.

 

המערכת החדשה תכלול שליטה מלאה על כל תנועות המטען באונייה, בשטח הנמל במשאיות וברכבות והיא משולבת עם מערכת נל״נ (נהג ללא נייר) המעבירה את כל תעבורת המידע בין הנמל לשותפיו במסרים אלקטרוניים במקום בניירת. המערכת עוקבת ומתעדת את כל שלבי העבודה בנמל ומשקפת זאת דרך מסרים ללקוחות הנמל ולשאר השותפים בתהליך העבודה כדי לאפשר עדכון מהיר ויעיל בין השותפים.

 

בשלב ראשון, שיחל בסוף השבוע הקרוב וייכנס לפעילות מלאה ביום ראשון הקרוב, יעבור כל ניהול השינוע של יבוא כלי הרכב אל מערכת ה-TOS. בשלב הבא, שצפוי עוד כחודש, יעבור כל שאר המטען הכללי (כולל צוברים, תבואות וכו׳) לניהול מערכת ה-TOS ובכך יושלם במהלך.

 

מנדי זלצמן מנכ״ל חברת נמל חיפה: ״נמל חיפה מקפיד להציב את עצמו כל העת בקדמת הטכנולוגיה העולמית בתחום הטרמינלים הימיים. תוכנת ה-TOS שלנו היא הטובה בעולם, וההטמעה שלה כעת גם לניהול חכם של המטען הכללי היא ציון דרך נוסף עבור הלקוחות שלנו. יחד עם שער המטענים החדש והמתקדם של נמל חיפה שנמצא כעת בשלבי הרצה, אנו מציגים חליפה טכנולוגית מרשימה״.