נמל חיפה מפרסם את תחקיר אירוע הברום

במסקנות הוועדה לבדיקת דליפת הברום נקבע כי צוות החירום פעל מהר ונכון אולם הנהלת הנמל הוסיפה אמצעי זהירות לניטור סכנת דליפה והודיעה שלא תקבל פגיעה תפעולית שמקורה באחריות יבואן או יצואן


00:00 ,16.08.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

מנמל חיפה נמסר היום כי מספר חודשים לאחר שמנכ"ל חברת נמל חיפה מנדי זלצמן הורה על הקמת וועדת בדיקה לחקירת אירוע דליפת הברום ממכולת ברום ריקה, סיימה הוועדה המקצועית את עבודתה והציגה את מסקנותיה והמלצותיה למנכ"ל חברת הנמל ולכלל גורמי התפעול, הביטחון והבטיחות בנמל חיפה.

נזכיר כי אירוע הברום התרחש ב-23 בנובמבר 2010: בשעת הערב התקבל דיווח ממנהל משמרת ברכבת ישראל על מפגע ריח במתחם המיון של הרכבת בשטח הנמל. צוות החירום הנמלי הגיע מיידית לאתר, מצויד כנדרש, איתר את מקור הדליפה - ברז ריקון פתוח באחד מהאיזוטנקים המובילים ברום. צוות החירום סגר את הברז והדליפה פסקה.

במסקנות הוועדה נקבע כי צוות חירום של נמל חיפה פעל מהר ונכון לזיהוי וניטור הדליפה.

יחד עם זאת, הודיעו בנמל חיפה כי במסגרת הפקת הלקחים מהתחקיר התקבלו מספר החלטות, חלקן מיושמות בפועל. שתי החלטות עיקריות הן:

ראשית, יישום שיפור בטיחותי מהותי בתהליך שינוע ברום בנמל חיפה ואף נשכרו שירותי חברה לניטור סכנת דליפה מאיזוטנקים.

החלטה נוספת, לפיה מעתה והלאה, באם תתרחש בשטח הנמל דליפת חומר מסוכן מאריזה של יבואן/יצואן, שתחייב עצירת הפעילות התפעולית בנמל לזמן נתון, יפעל הנמל לתבוע את היבואן/יצואן שהם הבעלים של האריזה הדולפת, בסכום שווה ערך לנזק הכלכלי שיגרם לנמל עקב הצורך בהשבתת הפעילות התפעולית עד לניטור הדליפה.