נמל חיפה: נפתחה עונת הקרוזים עם פקידתה של ״המלכה מרי2״

אניית הנוסעים המפוארת נכנסה אתמול לנמל חיפה כשעל סיפונה כ-2,700 נוסעים וכ-1,300 אנשי צוות, והיא תפליג בהמשך היום אל עבר תעלת סואץ. נמל חיפה: שנת 2019 צפויה להיות שנת שיא בתחום הקרוזים עם עלייה של 93% במספר הנוסעים


11:22 ,20.01.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

אתמול (שבת) בבוקר נכנסה לנמל חיפה אניית הקרוזים הענקית Queen Mary2 כחלק ממסעה סביב העולם. אניית הנוסעים המפוארת שייכת לחברת הקרוזים CUNARD הקיימת משנת 1840 ומתמחה מאז בהפעלת עשרות רבות של אניות נוסעים. כיום בבעלות החברה שלוש אניות נוסעים: קווין ויקטוריה, קווין אליזבת׳ והגדולה מכולן היא האנייה קווין מרי2.

 

אניית הנוסעים המדוברת יצאה ב-3 בינואר מניו יורק בדרכה למסע סביב העולם. לאחר עצירות בסאות׳המפטון באנגליה ונמל פיראוס ביוון פקדה האנייה את נמל חיפה למשך יומיים (שבת וראשון) לפני שתמשיך במסעה לתעלת סואץ וים סוף בדרכה מזרחה. האנייה הינה באורך של 345 מטר, ומסוגלת לשאת כ-2,700 נוסעים וכ-1,300 אנשי צוות אשר מפליגים בפאר רב. סוכן האנייה בישראל היא חברת א.מ.א ספנות.

 

מחברת נמל חיפה נמסר כי ״אניית הנוסעים קווין מרי פותחת עבור הנמל שנת קרוזים חדשה ומבטיחה. בטרמינל הנוסעים של הנמל צפויים לעבור השנה כ-233 אלף נוסעים בהפלגות בינלאומיות מחיפה ואליה - מספר שיא אליו נערך הנמל באמצעות שיפוץ נרחב של טרמינל הנוסעים, הכפלת מספר העמדות באולם הצ׳ק אין ורכש של מערכות ביומטריות לטובת הליך ביקורת הדרכונים״.

 

בנמל חיפה בנמל מדווחים על עלייה של 93% בשיעור התיירים שאמורים להגיע בשנת 2019 ביחס לשנת 2018, וכמעט הכפלה גם של כמות הישראלים שיצאו השנה להפלגות בים התיכון מנמל חיפה זאת בזכות ה״קראון איריס״, אנייה חדשה ומפוארת של חברת מנו ספנות שתתחיל את הפלגותיה באביב. בנוסף לאנייה החדשה של חברת מנו, בנמל חיפה מציינים בסיפוק שלא פחות מ-24 מותגים שונים של חברות ספנות יפקדו את הנמל בשנת 2019 זאת לעומת 15 מותגים בשנת 2018. המותגים הבולטים שיצטרפו/ יחזרו השנה לנמל חיפה הם רויאל קריביאן, חברת MSC, נורוויג׳יאן קרוז ליינס, קוסטה, קונרד, P&O ופולמנטור.

 

היות ותחום הקרוזים בעולם מתוכנן שנתיים קדימה, בנמל חיפה מדווחים כבר כעת על הזמנות גבוהות במיוחד לשנת 2020, שבה יירשם גידול נוסף של למעלה מ-50% ביחס לשנה הקרובה.

 

מנמל חיפה נמסר עוד כי רגע השיא בעונת הקרוזים בנמל חיפה צפוי להגיע באמצע חודש מרץ, עם ביקורה הצפוי של האנייה ״קוסטה ונציה״. האנייה, השייכת לחברת קוסטה מקבוצת קרניבל קרוז ליינס, תפקוד את נמל חיפה למשך יומיים במה שתהיה הפלגת הבכורה שלה כשעל סיפונה למעלה מ-5,000 נוסעים ו-2,000 אנשי צוות בדרכה מאיפה ליפן.