נמל חיפה: סטארט-אפים ואורחים מחו״ל בהאקתון של theDock

ההאקתון משך אליו 17 קבוצות שנענו לארבעה אתגרים טכנולוגיים - שלושה של PSA unboxed ואחד של Wartsila. ניר גרצמן: ״המטרה שלנו היתה להביא כמה שיותר שחקנים גלובליים ולחשוף אותם לטכנולוגיה וליזמים הישראלים״


12:09 ,12.06.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

אקסלרטור הסטארט-אפים הימיים theDock עורך בימים אלה פעילות מיוחדת ששיאה יתרחש הערב עם האירוע השנתי המדובר Technology on the Water שצפוי למשוך אליו כ-350 משתתפים מעולם הסטארט-אפים ומגזר הספנות והתובלה.

 

אך ב-24 השעות האחרונות החברה ערכה DOCKATHON, האקתון ראשון מסוגו שנערך בישראל בתחום הספנות והטכנולוגיה. בהאקתון, שנערך ביוזמת זרוע ההשקעות של נמל סינגפור PSA unboXed וחברת Wartsila, חברה עולמית מובילה בתחום הטכנולוגיה הימית, ומתקיים בטרמינל הנוסעים של חברת נמל חיפה, ובחסות עיריית חיפה, משתתפים יזמים וחברות סטארט-אפ ישראליות המנסים לתת מענה לאתגרים תפעוליים כגון טעינת ופריקת מכולות באופן בטיחותי, אבטחת מידע בתחום וכן תקשורת אופטימלית בין נמל ואנייה.

 

ההאקתון של theDOCK משך אליו 17 קבוצות שנענו לארבעה אתגרים טכנולוגיים - שלושה של PSA unboxed ואחד של Wartsila. הקבוצות מונות כ-70 איש, ומעל ל-20 מנטורים המלווים את הקבוצות בעת העבודה, כמו גם עשרה שופטים מחו״ל, בהם יו״ר נמל חיפה, אשל ארמוני.

 

ניר גרצמן, שותף מייסד ב- theDOCK, סיפר לראיון למערכת PORT2PORT כי מדובר בהאתקון ראשון מסוגו שמתקיים בישראל ועוסק בספנות. ״הגיעו לכאן 17 קבוצות של אנשים, רובם הגדול עובדים בהייטק בחברות כמו אינטל וגוגל, אנשים שמעולם לא נחשפו לעולם הספנות, חלקם יזמים סדרתיים, חלקם סטודנטים מהטכניון ומאוניברסיטת חיפה לתארים מתקדמים, שהחליטו לפנות יומיים של עבודה ולגשת לאתגרים של PSA וורטסילה - אתגרים טכנולוגיים שחברות ענק כמותן טרם מצאו להן פתרונות״.  

 

נציין כי במסגרת ההאקתון הוצבו למשתתפים ארבעה אתגרים טכנולוגיים – שלושה של חברת PSA ואתגר אחד מחברת Wartsila, ושני זוכים יוכרזו הערב במהלך האירוע השנתי של theDOCK כאשר הפרסים שיוענקו לזוכים הינם נסיעה לסינגפור/ פינלנד והצגת הפתרון בפני בכירי החברות.

 

ניר גרצמן: ״המטרה שלנו ב- theDOCK היתה להביא לכאן כמה שיותר שחקנים גלובליים ולחשוף אותם לטכנולוגיה וליזמים הישראלים, ולמשוך תאגידי ספנות נוספים מהעולם. הרעיון היה להכניס דם חדש לתעשייה הזאת, אנשים שיגיעו עם רעיונות חדשים וחשיבה מחוץ לקופסה, וכרגע זה נראה מעניין מאוד״.

 

נועה שומן, מנהלת השיווק של theDOCK, ציינה כי ״השבוע הגיעו אלינו לישראל בכירים מעולם הספנות, הנמצאים איתנו פה בטרמינל הנוסעים בנמל חיפה לחפש חדשנות ישראלית. זה מרגש. יש לנו פה בטרמינל הנוסעים גם אזור של פגישות עסקיות בין סטרטאפים ישראליים לבין האורחים שלנו מחו״ל, על פי אתגרים שמעניינים אותם.. אתמול בלילה ארגנו לכולם פיצות ובירות, והיום עם הזריחה, בשש בבוקר, היה שיעור יוגה בחוץ מול הים. זה אירוע מאד מיוחד, וגם כיפי״.