נמל חיפה ציין את יום המאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים

חברת נמל חיפה הזמינה למפגש מיוחד את עובדות הנמל ופנסיונריות של הנמל במהלכו הן צפו בהצגה ״להכאיב וללטף״ ״ שחושפת את נושא האלימות נגד נשים מנקודת מבט אחרת: דרך עיניו של גבר מכה


11:08 ,02.12.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

ביום חמישי  התקיים בטרמינל הנוסעים בנמל חיפה מפגש סקטור נשים אליו הוזמנו עובדות הנמל ופנסיונריות. המפגש המיוחד אליו הגיעו למעלה מ-70 נשים יוחד למאבק באלימות כנגד נשים, בשבוע בו מציינים את יום המאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים שחל ב-25 בנובמבר. באופן טרגי היה זה גם שבוע נורא בו נרצחו עוד שתי נערות ובסך הכל כ-23 נשים שנרצחו מתחילת השנה.

 

לרגל ציון האירוע הוזמנו עובדות חברת נמל חיפה למפגש בכדי לצפות בהצגה ״להכאיב וללטף״ שחושפת את נושא האלימות נגד נשים מנקודת מבט אחרת: דרך עיניו של גבר מכה, איש הייטק וקצין ביחידה קרבית, שנמצא בטיפול קבוצתי באחד המרכזים למניעת אלימות במשפחה. דרך סיפור יחסיו עם אהובתו –חברתו-אשתו נחשפים הצופים לתהליך האיטי והאכזר של מערכת יחסים אלימה וכואבת.

 

דלית ביזן, ראש אגף משאבי אנוש בנמל חיפה: ״אלימות נגד נשים היא תופעה קשה, חוצה את כל המגזרים ושכבות החברה, ושלא ניתן להסכים ולקבל אותה. יש לפעול לשינוי חברתי עמוק ולפעול בכל דרך ובכל האמצעים בכדי למגר אותה ולהעלות את המודעות לנושא. דרך ההצגה אני תקווה כי הצלחנו להצביע על נורות האזהרה שצריכות להידלק ולעורר את המודעות בקרב ציבור הנשים בנמל לעצור את תהליך ההידרדרות עוד בתחילתו״.