נמל חיפה: שנת 2018 - שנת שיא של כל הזמנים

הדוחות הכספיים של חברת נמל חיפה מספרים על שיא של כל הזמנים בהכנסות, ברווחיות ובשינוע המטענים. החברה מסיימת את השנה עם רווח נקי של 177 מיליון שקל עלייה של 85% לעומת אשתקד. אשל ארמוני: ״זו התוצאה של שת״פ בין הדירקטוריון, ההנהלה, הוועדים והעובדים״


12:04 ,02.04.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

חברי הדירקטוריון של חברת נמל חיפה אישרו השבוע את הדו״חות הכספיים של חברת הנמל לשנת 2018. מהדוחות עולה כי נרשם שיא של כל הזמנים בהכנסות הנמל כאשר הכנסות הנמל הסתכמו בכ-907 מיליון שקל. מדובר בעלייה של 10.75%  ביחס לשנת 2017 אז הסתכמו הכנסות הנמל ב-819 מיליון.

 

אנו גאים מאוד בהישגים שלנו. הנתונים מדברים בעד עצמם, ומדובר ללא ספק, בשנה המוצלחת ביותר בהיסטוריה של נמל חיפה. הדוחות הכספיים שלנו הם תוצאה של שיתוף פעולה בין הדירקטוריון, הנהלת הנמל, הוועדים והעובדים

אשל ארמוני, יו״ר דירקטוריון חברת נמל חיפה

 

עוד עולה מהדוחות כי נרשם שיא כל הזמנים ברווחיות הנמל כאשר רווח תזרימי מפעילות - EBITDA בשנת 2018 - 30.8% - לעומת 17.3% בשנת 2017. הרווח הנקי של הנמל משנת הפעילות עמד על 177 מיליון שקל (19.5% מההכנסות), ועלייה של 85% ביחס לרווח הנקי בשנת 2017 שעמד על 95.8 מיליון שקל.

 

עוד עולה מהדוחות הכספיים כי נרשם שיא כל הזמנים בשינוע מטענים של נמל ישראלי: בשנת 2018 נמל חיפה שינע מטענים במשקל כולל של 29,531,000 טון (ע״פ נתוני רשות הספנות והנמלים).

 

אל מול נחיתות גיאוגרפית אנחנו מראים עליונות ברורה בשירות ובמחוייבות שלנו ללקוחות הנמל

מנדי זלצמן, מנכ״ל חברת נמל חיפה

 

מחברת נמל חיפה נמסר כי ״השקט התעשייתי שנשמר לאורך השנה, היעילות התפעולית של נמל חיפה אל מול המתחרים, והעלייה המשמעותית במטענים ששונעו בנמל חיפה בשנת 2018 באים לידי ביטוי גם בדוחות הכספיים שאושרו השבוע.

 

״שנת 2018 הייתה שנה משמעותית ביותר עבור חברת נמל חיפה. במקביל להמשך גידול בפעילות התפעולית, נוהלו במהלך השנה דיונים אסטרטגיים לגבי הכנת הנמל לתחרות העתידית עם פתיחתם שני הטרמינלים החדשים למכולות בישראל. במהלך 2018 הבשילו דיונים אלה לכדי הסכמות שהושגו בנוגע לכלל הנושאים, בכללם הכנסת משקיע אסטרטגי, פרישה מרצון, התייעלות, תשתיות, ועוד. דיונים אלה התקיימו במהלך 2018 ברוח טובה וברצון משותף של כל הגורמים להסכים על תוכנית פעולה במסגרתה נמל חיפה ימשיך לתת שירות מעולה וגם להפגין איתנות כלכלית בשנים הבאות״.

 

אשל ארמוני, יו״ר דירקטוריון חברת נמל חיפה: ״אנו גאים מאוד בהישגים שלנו. הנתונים מדברים בעד עצמם, ומדובר ללא ספק, בשנה המוצלחת ביותר בהיסטוריה של נמל חיפה. הדוחות הכספיים שלנו הם תוצאה של שיתוף פעולה בין הדירקטוריון, הנהלת הנמל, הוועדים והעובדים. כולנו מחוייבים למצויינות ולשיפור מתמיד. במקביל להצלחה העיסקית עסקנו בבניית תוכנית אסטרטגית חשובה, תוכנית שתעמיד חברה חזקה ורווחית גם אל מול התחרות העתידית, ותאפשר לנו למצוא שותף אסטרטגי שיעזור לנו למנף עוד את יכולות הנמל. עבדנו בתאום מיטבי עם גורמי הממשלה וההסתדרות, ובגיבוי מלא של שרי האוצר והתחבורה, וכך נמשיך לפעול״.

 

מנדי זלצמן, מנכ״ל חברת נמל חיפה: ״הגידול בהכנסות והזינוק ברווחיות הם תוצאה של עבודה קשה. אל מול נחיתות גיאוגרפית אנחנו מראים עליונות ברורה בשירות ובמחוייבות שלנו ללקוחות הנמל. אנחנו מבינים היטב שזה לא הזמן לנוח ולהתבשם מהמספרים הנפלאים, אלא להמשיך ולהפשיל שרוולים ולהמשיך להשתפר. מהדירקטוריון דרך ההנהלה ועד אחרון העובדים, כולנו יודעים שפחות ממצויין אף פעם לא מספיק״.