נשבר שיא שינוע המכולות בשנה בנמלי ישראל

היום (ג') נפרקה המכולה ה-1,263,553 בערכי TEU, מאז תחילת השנה, בעת פריקת האונייה "Zim USA"


00:00 ,03.12.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

28 יום לפני סיום השנה נפרקה היום (ג') בצהרים במהלך משמרת א' המכולה שהעמידה את סך המכולות שנפרקו מאז תחילת השנה בנמל חיפה על 1,263,553 TEU, שיא חדש בשינוע מכולות בשנה בנמלי ישראל.

 

השיא הקודם נקבע גם הוא על ידי עובדי נמל חיפה בשנת 2010 ועמד על 1,263,552 TEU עד סוף השנה צפוי מספר המכולות שנפרקו בנמל לטפס עד מעבר ל-1.3 מיליון TEU .

 

המכולה שהציבה רף חדש בשינוע מכולות בנמלי ישראל נפרקה הבוקר במסוף כרמל מהאונייה " Zim USA ", עליה עבדו ארבעה עגורני גשר במקביל.



מנכ"ל הנמל מנדי זלצמן: "חברת צים היתה שותפה נאמנה לכל השיאים ששברו בנמל חיפה. סימליות רבה אנו רואים בשבירת השיא היום, דווקא מעל סיפונה של צים USA ".

ראש מדור מכולות בנמל יואב מרגלית: "שיפור תהליכים והתמדה הם אלה שמביאים לתוצאות שאנחנו רואים בנמל".

 

יו"ר ועד העובדים מאיר תורג'מן: "שוב הוכח שבנמל ישנם עובדים שאין גבול ליכולות שלהם. אנו מחויבים להמשך השיפור בתפוקה גם בשנה הבאה. כל כמות מכולות שתגיע לנמל, תזכה לשירות הטוב והמסור של העובדים".

 

יצוין שנמל חיפה ימשיך לשבור את שיא פריקת מכולות בנמלי ישראל עם כל פריקת מכולה נוספת עד תום השנה.

 

יצוין עוד, שנמל חיפה ממשיך בתנופה גם בתחום התפוקות, עם עלייה דרמטית שנרשמה בחודשים האחרונים בקצב פריקת המכולות והגעה לנתונים שמציבים את הנמל במקום הראשון בישראל, בצמוד לטרמינלים המובילים בעולם, עם ממוצע של 27-28 שינוע מכולות לשעת עגורן.