סכסוך עבודה הוכרז בעיריית חיפה

יו״ר הסתדרות המעו״ף ארנון בר דוד, הכריז על סכסוך עבודה בעיריית חיפה הרלוונטי לכ-5,500 עובדים. העילות המרכזיות לסכסוך: פגיעה בתנאי עבודתם של עובדי אגף התברואה עקב מחסור בכוח אדם, צמצום מספר הסייעות בגנים וניסיון לפגוע בעבודה המאורגנת


11:59 ,15.01.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

יו״ר הסתדרות המעו״ף ארנון בר דוד, הכריז על סכסוך עבודה בעיריית חיפה, בהתאם לאישור מוסדות ההסתדרות. הודעה על כך נשלחה לראש עיריית חיפה, ד״ר עינת קליש רותם. הסכסוך רלוונטי לכ-5,500 עובדים ומאפשר להסתדרות לנקוט בצעדים ארגוניים עד לכדי השבתה בתום ימי הצינון. 

 

העילות לסכסוך: פגיעה בתנאי עבודתם של העובדים באגף התברואה, שנוצרה עקב מחסור חמור בכוח אדם. הדבר גורם לעומס חריג על העובדים והעירייה מתעלמת מדרישות נציגות העובדים לדון בהשלכות המצב. 

 

עילה נוספת היא דרישת נציגות העובדים ליישום המלצות דוח היועץ הארגוני אשר אישר, בין היתר, את המחסור בכוח אדם ובכלי עבודה באגף התברואה. במקום לפעול ליישום המלצות העבודה, העירייה, בצעד בלתי סביר בעליל, מפטרת עובדי תברואה, דבר אשר מגביר את העומס הבלתי סביר ממילא. 

 

בנוסף, העירייה מתעלמת מדרישות נציגות העובדים בנוגע להשלכות ולפגיעה בסייעות הגנים, כתוצאה מהחלטתה להעסיק בגן סייעת אחת בלבד. החלטה זו חושפת את צוות הסייעות לסיכון מקצועי בשל אי יכולתן לתת מענה הולם לכמות הילדים הגדולה ולבצע את המטלות המקצועיות המוטלות עליהן במסגרת העבודה. בנוסף, העירייה אינה מספקת מענה למחסור החמור בסייעות מחליפות בגנים ובבתי הספר. כתוצאה מכך, הסייעות מתקשות לממש את זכותן לצאת לחופשות ואף לחופשות מחלה. 

 

במכתב שהופנה לראש עיריית חיפה נכתב עוד כי יש ניסיון של המעסיקה לפגוע במערכת יחסי העבודה המאורגנים, בוועד העובדים ובארגון העובדים. זאת, תוך התעלמות מפניות הנציגות לקיום משא ומתן והידברות בנושאים הנ"ל ובנושאים נוספים כגון, מתן קביעות ודרגות לעובדים. במכתב צוין כי יש מידור של נציגות העובדים ויצירת נתק בין ההנהלה לוועד העובדים, וכן התנהגות של המעסיקה בחוסר תום לב ובאופן שאינו מקובל ביחסי עבודה בכלל ובשירות הציבורי בפרט. 

 

יו״ר הסתדרות המעו״ף, ארנון בר דוד, מסר: ״ההסתדרות מגבה את ארגון עובדי עיריית חיפה ואת יו״ר מרחב חיפה בהסתדרות, משה מזרחי, ולא תהסס להפעיל צעדים ארגוניים, ככל שתצטרך״.