עיריית חיפה: הגדלת שדה התעופה תמורת שטח בנמל המפרץ

בערר שהכינה עיריית חיפה על החלטת הוועדה המחוזית לאשר את תכנית נמל המפרץ מבקשת העירייה להאריך את מסלול ההמראה והנחיתה של שדה התעופה ל-2,400 מטר תוך גריעת שטח של 50 דונם מנמל המכולות בתמורה לשטח חלופי בנמל הדלקים


12:51 ,04.03.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

עיריית חיפה ממשיכה להציג עמדה לוחמנית כנגד תכנית השימושים המפורטים של נמל המפרץ ומערערת למועצה הארצית על החלטת הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה – חיפה לאשר את התכנית המפורטת שיזמה חנ״י עבור נמל המפרץ.

 

כעת דורשת העירייה בערר שהוגש להאריך ל-2,400 מטר את אורכו של מסלול ההמראה והנחיתה בשדה התעופה חיפה, דבר שיאפשר את הגדלת טווח הטיסות ממנה ואליה עד לאירופה, קרי, לשדה תעופה בינלאומי של ממש, וזאת, על פי הודעת העירייה, לשם ״מיצוי מלוא הפעילות האפשרית של השדה״.

 

יחד עם זאת, על מנת שניתן יהיה להאריך את שדה התעופה חיפה לאורך של 2,400 מטר – קרי, לתוך השטח הימי שיובש לטובת נמל המפרץ, המשמעות היא גריעת שטח של כ-50 דונם בהמשך המסלול בתחום נמל המפרץ, וזאת למרות ששטח זה כבר נמסר למפעיל הנמל. עיריית חיפה מציעה לפצות על שטח זה במתן שטח חלופי בהיקף דומה לפעילות נמלית באזור שיועד לנמל דלק בתחום הנמל, למרות שבשלב זה לא ניתן להפעיל בו נמל דלק שכן הדבר מתנה אישר תכנית מפורטת אחרת שטרם אושרה.

 

עיריית חיפה ציינה בערר שהגישה כי תכנית המתאר הארצית לתפרושת שדות התעופה בישראל (תמ״א 15) אושרה כבר בשנת 2000 ולפיה אורך מסלול שדה התעופה בחיפה יהיה 2,400 מטר.

 

נציין כי רשות שדות התעופה מתנגדת לפיתוח שדה התעופה בחיפה לשדה בינלאומי משמעותי והיא מבקשת להגביל את אורך המסלול ל-1,616 מטר בלבד.