רשות הרישוי חיפה: אושרו שלוש בקשות להקמת מבנים בנמל המפרץ

מדובר בהיתרים להקמת מבנים מנהלתיים בשטח כולל של 1,088 מ״ר בהם מבנה כניסה, מבני שירות, מבני תחנת השנאה, ומבנה מנהלתי למסוף רכבתי שמשרת את הנמל. הבקשות להיתר תואמות את תכנית הבינוי המעודכנת למתחם הנמל


10:23 ,12.09.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

רשות הרישוי המחוזית חיפה בראשות יו״ר רשות הרישוי איתמר בן דוד ומתכננת המחוז ליאת פלד, החליטה לאשר שלוש בקשות להיתרים במתחם נמל מפרץ החדש שנבנה בימים אלה. אישורים אלה הינם מכוח תוכנית מפורטת לשטח תפעולי נמלי. החלטה זו הינה בהמשך לדיון בבקשה ליסודות מבנה המשרדים של הנמל החדש שאושרה על ידה. תוכנית הבינוי התחשבה בהסכם להארכת מסלול שדה התעופה.

 

נציין כי בעקבות הסכמות שהתקבלו בין משרד התחבורה, חנ״י ועיריית חיפה האחרונה הודיעה כי תסיר התנגדויות לתכנית הבינוי המעודכנת.

 

הבקשות להיתר תואמות את תוכנית הבינוי המעודכנת למתחם הנמל הכלול במרחב התכנון הגלילי. מדובר בהיתרים להקמת מבנים מנהלתיים בשטח כולל של 1,088 מ״ר בהם מבנה כניסה, מבני שירות, מבני תחנת השנאה, ומבנה מנהלתי למסוף רכבתי שמשרת את הנמל. בנוסף, הבקשות כוללות מבני סדנאות ומבנים נלווים בשטח כולל של כ-3,500 מ״ר.

 

השפה האדריכלית שנבחרה למבנים במתחם הנמל הינה צורות קובייתיות הנותנות דגש לאופק הים בהדגשה על ציר הרוחב בקווים נקיים ומינימליסטיים.

 

מבקשת הבקשות להיתר היא חברת SIPG, מפעילת הנמל. עורך הבקשה: י.י. גרנות אדריכלים בע״מ.