נמל עקבה ישמש כבסיס ליצוא תורכי למפרץ

העיתון הירדני "אלראי" מדווח ששתי אוניות סוחר לפחות יפקדו את נמל עקבה בכל שבוע


00:00 ,29.12.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

העיתון הירדני "אלראי" מדווח הבוקר (ה') על כך ששלטונות תורכיה קבעו את נמל עקבה כנמל היצוא המרכזי לסחורות המיועדות למפרץ. זאת לאחר סגירת הדרך היבשתית למשאיות דרך סוריה עקב המהומות במדינה והמתיחות בין שתי המדינות.

על פי הדיווח, המיוחס ל"מקורות יודעי דבר בממלכה", פעילים בחברות עמילות ושילוח בירדן דיווחו שעמיתיהם מתורכיה הודיעו להם שעליהם להתכונן לעבודה מאומצת, לאחר שממשלת תורכיה החליטה לפתוח קו של מעבורות לעקבה.

העיתון הירדני מסר עוד שאוניות סוחר תורכיות יעבירו את הסחורות על משאיות מנמל מרסין לנמל עקבה ומשם למפרץ. על פי ההערכות בירדן, יגיעו לעקבה בכל שבוע שתי אוניות לפחות, הנושאות 100 עד 150 משאיות רגילות ומשאיות קירור, ואלה ימשיכו בדרכן דרך היבשה למפרץ.

עוד נמסר שנמל עקבה נבחר להיות בסיס לשילוח הסחורה התורכית עקב העלויות הנמוכות של השירותים בו, לעומת נמלי חיפה ואלכסנדריה.

יצוין שעקב המתיחות בין סוריה לתורכיה הטילה ממשלת סוריה היטל של 920 דולר על משאיות תורכיות ריקות העוברות בשטחה, וכן העלתה את המס המוטל על רכישת סולר למשאיות תורכיות ב-100%. בשנת 2010 עברו מתורכיה 46,000 משאיות, שסוריה גבתה מכל אחת מהן דמי מעבר בשיעור ממוצע של 2,135 דולר.