עיראק חתמה הסכם להקמת נמל ים חדש

על פי החוזה שנחתם בבגדאד על ידי נציגי משרד התחבורה העיראקי והחברה הדרום קוריאנית, תוביל דייהו את עבודות הבנייה, הכוללות בניית חמישה רציפים לפריקת ספינות וטרמינל מכולות


11:37 ,03.01.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

עיראק הסכימה ביום רביעי על עסקה בשווי 2.625 מיליארד דולר עם חברת ״דייהו״ להנדסה ולבנייה הדרום קוריאנית לבניית השלב הראשון בנמל הסחורות ״פאו״ בדרום המדינה. על פי החוזה שנחתם בבגדאד על ידי נציגי משרד התחבורה העיראקי והחברה הדרום קוריאנית, תוביל דייהו את עבודות הבנייה, הכוללות בניית חמישה רציפים לפריקת ספינות וטרמינל מכולות.

 

פרחאן אל-פרטוסי, מנכ״ל החברה הכללית של נמלי עיראק, הצהיר בשולי טקס החתימה במטה משרד התחבורה כי דייהו גם תבצע את עבודות החפירה והקידוח להקמת תעלת השיט. אל-פרטוסי הוסיף כי השלב הראשון יאפשר לנמל לטפל ב-3 מיליון מכולות וכי כל עבודות הבנייה אמורות להסתיים בתוך כארבע שנים.

 

נכון לעכשיו, עיראק צריכה להסתמך בעיקר על נמל אום קסר בדרום המדינה כדי לקבל ספינות המובילות סחורות גלם. נמל זה ממוקם בקדמת נתיב השיט האסטרטגי במפרץ. לפי התכנון, נמל פאו יהיה עמוק יותר מנמל אום קסר, מה שיאפשר לו לקבל את ספינות המכולות הגדולות ביותר הקיימות כיום בתעשייה.