עיראק תעודד ייבוא דרך נמל עקבה הירדני

שר המסחר העיראקי הדגיש כי יקיים בקרוב פגישה עם יבואנים מקומיים ויאיץ בהם לייבא דרך נמל עקבה, וזאת לאור ההנחה הגבוהה באגרות שהוענקה לעיראק ביבוא סחורות דרך עקבה


10:33 ,01.12.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

מוחמד האשם אל-עאני, שר המסחר העיראקי, שוחח בסוף השבוע עם שר התעשייה, המסחר והאספקה הירדני, טארק אל חמורי, במהלך השתתפותם בישיבה ה-35 של הוועדה הקבועה לשיתוף פעולה כלכלי ומסחרי של המדינות החברות בארגון שיתוף הפעולה האיסלאמי. הישיבה התקיימה לאחרונה באיסטנבול. השניים דנו בהתקדמות ההבנות הכלכליות אליהן הגיעו שני הצדדים בפברואר השנה הנוכחית.

 

על פי הודעת משרד התעשייה הירדני, אל-עאני הדגיש כי ישנם ניסיונות רציניים להפיק תועלת מנמל הים של עקבה בייחוד לאור ההנחה הגבוהה (75%) באגרות שהוענקו לצד העיראקי במהלך יבוא הסחורות דרך הנמל עקבה. אל עאני הדגיש כי נמל עקבה יוכל לשמש כתחליף לנמל הים הראשי של עיראק - נמל אם קסר - שבאחרונה נסגר עקב הפגנות המחאה העממיות במדינה.

 

השר העיראקי הדגיש כי יקיים בקרוב פגישה עם יבואנים מקומיים ויאיץ בהם לייבא דרך נמל עקבה. אל-עאני צוטט כאומרן: ״בעיראק יש עודף ייצור של חיטה, שעורה וסובין באיכות טובה, וירדן יכולה לנצל את המלאי הזה ולקנות את העודפים של סחורות אלה״.