עשרות אלפי מבקרים חגגו עצמאות בנמלי הים

לרגל יום העצמאות, פתחו נמלי חיפה ואשדוד את שעריהם בפני הציבור הרחב. המבקרים בנמלים נהנו מתערוכות של כלי חיל הים וסיירו ברציפי הנמלים


00:00 ,11.05.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

לרגל חגיגות יום העצמאות ה-63, פתחו בנמלי חיפה ואשדוד את שעריהם לציבור הרחב בשיתוף פעולה עם חיל הים.

מנמל חיפה נמסר כי, עשרות אלפי מבקרים הגיעו לתצוגת חיל הים בנמל חיפה. יותרמ-8,000 מהם הצטרפו לסיור מודרך ב-14 אוטובוסים ברחבי הנמל: הרציף המערבי, מסוף הכרמל והרציף המזרחי. בעת הסיור זכו המבקרים לצפות בעבודה הסדירה שלפ פריקת וטעינת אוניה ברציפי הנמל ובאוניית הנוסעים AIDAaura של חברת הקרוזים הגרמנית AIDA Cruises שעגנה בנמל באותו הבוקר.

עוד נמסר כי, בעת ביצוע הסיורים במהלך היום הפתוח בנמל, הפעילות התפעולית בנמל היתה מלאה, עם עבודה על שלושאוניות ברציף המזרחי ושלוש במסוף כרמל.

כמו כן, המבקרים שהגיעו לחגוג את יום העצמאות בנמל חיפה נהנו מהקרנה של הסרט החדש על פעילותו של נמל חיפה, וכל אחד מהםקיבל שי צנוע: כובע של נמל חיפה וחוברת הסבר על פעילות הנמל.

מנמל אשדוד נמסר כי, מעל 50 אלף מבקרים הגיעו ליום הפתוח שנערך בנמל זו השנה השלישית. במסגרת היום הפתוח התאפשר לקהל הרחב להכיר את הנמל, להסתובב בין מתקניו החדישים וליהנות מעולם מרתק של ים וקידמה.

עוד נמסר כי, במסגרת זו התקיימה ברציף נמל איתן החדש, רציף מספר 23, תצוגה מרהיבה של ציוד מכני, המשמש לתפקודו השוטף של נמל, הכוללת מנופים, עגורנים, מלגזות, גוררות, סירות נת"ב ועוד. בנוסף, התקיימה בנמל תערוכת ספינות השייט של חיל הים. בימת המופעים של הנמל אירחה את להקת חיל הים והרכבים מוסיקליים של העיר אשדוד.

עוד ציינו כי, המבקרים בנמל אשדוד ביקרו בביתני ההסברה של הנמל ושל חיל הים ונהנו מהדרכה, המלווה בצפייה בסרטים, המסבירים ומפרטים את פעילות הנמל ואת יכולותיו של חיל הים. בנוסף, אורחי הנמל סיירו ברציף המכולות וראו את מנופי הגשר החדישים, הגדולים מסוגם, הקיימים בנמלי בישראל, המסוגלים לפרוק את האוניות הגדולות ביותר, אשר פוקדות את נמלי הים התיכון.