פורום לקוחות הנמלים לחבריו: הציגו את כל פרטי הנזקים של ארגוניכם

יו״ר הפורום, ד״ר יורם זבה: נמאס לנו לשלם את הנזקים האדירים למרות שאין שום קשר לסכסוך. בוחנים ברצינות את המשמעות של גרימת הנזקים הנ״ל על ידי הנמלים המהווים לדעתנו דואופול קלאסי הלכה למעשה


12:21 ,10.05.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

ד״ר יורם זבה, יו״ר איגוד פורום לקוחות הנמלים, הוציא הבוקר מכתב לחברי פורום לקוחות הנמלים בהם התאחדות התעשיינים, איגוד לשכות המסחר, מועצת המובילים ולשכת הספנות הישראלית. הנה לשון המכתב: 

 

״בהמשך לדיווחים וההערכות, המצב מחמיר והולך. סחר החוץ של מדינת ישראל, כ-70% מערך התמ״ג, משותק ומנותק מארצות העולם. הפרנסה של מיליונים וחוזים מסחריים שסוכמו בעמל רב, נמצאים תחת איום קיומי.

 

״עשרות אניות עומדות על עוגן, קווי הספנות הפוקדים את ישראל, כבר מתחילים לפרוק מטענים בנמלים סמוכים, המובילים היבשתיים נמנעים מלפקוד את הנמלים השובתים, עסקים עומדים להתרסק, התעשייה הישראלית המייצאת ביעילות את רוב תוצרתה עומדת בפני שוקת שבורה והתבואות החיוניות לא נכנסות לארץ.

 

״דבר אחד נשמר בקנאות: הנזקים האדירים מוטלים בקפידה רבה על אלו שאין להם שום קשר לסכסוכים, שלא יודעים אפילו את פרטי הסכסוכים ושאין להם שום אפשרות להשפיע על מהלכיהם. ושלא יהיו אשליות: בסופו של דבר גם יוקר המחייה בישראל ישלם את המחיר.

 

״מעגל הקסמים המכוער הזה חייב להיפסק. גם לנו יש משפחות לפרנס, ובשפה פשוטה – נמאס לנו לשלם את המחיר המתמשך והמעיק הזה.

 

״אתם מתבקשים להציג את כל פרטי הנזקים של חברי ארגוניכם, מפורט עד כמה שאפשר. בשלב זה תחת קודים במקום שמות. אנו מתכוונים להציג פעם אחת ולתמיד מה פירוש ההפקרות של שביתה פתאומית בשני הנמלים.

 

״במקביל אנו בוחנים ברצינות את המשמעות של גרימת הנזקים הנ״ל על ידי הנמלים המהווים לדעתנו דואופול קלאסי, הלכה למעשה״.