פורט סעיד מזרח: טרמינל חדש יחל לפעול עד חודש יוני

הטרמינל החדש המוקדש לטיפול בתפזורת יבשה יחל לפעול במעגן המזרחי של הנמל. הנמל עובר לאחרונה עבודות פיתוח ושדרוג לטובת היותו פעיל בתחום הטרנזיט


10:41 ,16.03.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

ראש הרשות הכללית לאזור הכלכלי של תעלת סואץ, יחיא זאכי, אמר אתמול (ראשון) כי טרמינל לטיפול בתפזורת יבשה יחל לפעול במעגן המזרחי, עד 30 ביוני. זאכי הצהיר כי נמל פורט סעיד מזרח הוא אחד הנמלים הטובים ביותר בעולם בתחום סחר הטרנזיט, וזאת בשל יתרונותיו הרבים ובהם המיקום הגאוגרפי שלו בכניסה הצפונית לתעלת סואץ. 

 

ראש הרשות גם הזכיר את העומק של הנמל המאפשר טיפול בספינות ענק, מה שתורם להגדלת נפח המסחר בנמל בנוסף למנהרות ״3 ביולי״ שתרמו לצמצום שעות ההמתנה והפיחו רוח חיים חדשה באתר, על ידי הגברת התחרותיות שלו.

 

זאכי ציין גם כי בוצעו עבודות בנמל פורט סעיד מערב במסגרת התכניות לעידוד התיירות היומית הכוללת עגינת ספינות קרוז וארגון סיורים לתיירים בפורט סעיד ובקהיר.

 

באשר לפרויקטים החשובים ביותר באזור אל-סוחנה, זאכי מסר כי אגן מס׳ 2 הוא אחד הפרויקטים החשובים באזור אל-עין אל-סוחנה והוא מוקם בעלות של 500 מיליון דולר, מה שיגדיל את קיבולת הנמל שיתחיל לפעול לאחר שהמנופים יותקנו ויחוברו לחשמל. הדבר צפוי להתבצע תוך חודשיים.