צביקה שכטרמן, מנכ״ל מספנות ישראל: ״אנחנו מחולל התחרות הבלעדי״

לנמל מספנות תכניות פיתוח להקמת טרמינל גרעינים ופיתוח תשתית רכבת לרציפי הנמל לשם הרחבת הפעילות והתייעלות. ״לא יכול להיות שבשנת 2021 יהיו שישה נמלים בארץ שיכולים לעשות מה שהם רוצים ונמל מספנות יהיה היחיד בענף עם ידיים קשורות מאחורי הגב


15:15 ,29.05.2018 מאת: מירב רונן

מנכ״ל מספנות ישראל, צביקה שכטרמן, הציג את פעילות נמל מספנות אשר חוגג עשר שנים לפעילותו, והציג את הצמיחה המרשימה בפעילות הנמל שלו רציפים באורך קילומטר אחד בלבד. 

 

שכטרמן ציין את המגבלה של 5% שלמעשה מגבילה את פעילות נמל מספנות וציין כי הדבר נוגד כל היגיון. ״כל הזמן מדברים על מכולות אבל חשוב לזכור ש-47% מהשוק הן סחורות שלא מגיעות במכולות״.

 

שכטרמן ציין כי לנמל מספנות תכניות פיתוח כגון הקמת טרמינל גרעינים פיתוח תשתית רכבת לרציפי הנמל לשם הרחבת הפעילות והתייעלות אך אמר כי תכניות אלו נמצאות כרגע בהקפאה, וזאת בשל הגבלת 5% הקיימת כיום. ״נראה לכם הגיוני שמישהו יבוא היום ויגיד לנו להפסיק לפעול כי הגענו למגבלה? הרציפים ריקים ואנחנו נפסיק לעבוד? אל תשכחו שנמל מספנות הוא מחולל התחרות הבלעדי שקיים כרגע בשוק״.

 

שכטרמן: ״לא יכול להיות שבשנת 2021 יהיו שישה נמלים בארץ שיכולים לעשות מה שהם רוצים ונמל מספנות יהיה היחיד בענף עם ידיים קשורות מאחורי הגב״.

 

שכטרמן התייחס לביקורת שנשמעה מקרב הקהל והכחיש כי נמל מספנות אינו מסרב לטפל במטענים שאינם רווחים כגון אניות גבס ודומים לה. לדבריו, רק אתמול נפרקה בנמל אניית גבס.