רכבת מטענים חדשה תוקם באשדוד

חנ"י ורכבת ישראל : נחתם הסכם להקמת מסוף רכבת מטענים חדש בעורף נמל אשדוד; העלות הכוללת של הפרויקט: 250 מיליון שקל במימון משותף של החברות


00:00 ,29.08.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת נמלי ישראל וחברת רכבת ישראל הודיעו היום על חתימת הסכם להקמת מסוף חדש לרכבת מטענים, בעורף הצפוני של נמל אשדוד. הפרויקט כולל הקמת מסוף ותחנה תפעולית על שטח של כ- 160 דונם,  שדרוג תחנת המיון הקיימת בשטח של כ- 260 דונם, בצוע תשתית למסילות וחיבור מסוף הרכבת ותחנת המיון ב- 3 קטעי עבודה לאורך של 3,100 מ'. עלות הפרויקט נאמדת בכ-250 מיליון ₪, במימון משותף של 2 החברות.

 

המסוף יקושר לתוואי מסילת רכבת המטענים הפועלת בחלקו הדרומי של נמל אשדוד ולרשת המסילות הארצית.

שלמה ברימן, מנכ"ל חברת נמלי ישראל אמר כי, למיזם חשיבות לאומית רבה והוא חלק מתוכנית כוללת של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, לפיתוח השרשרת הלוגיסטית ולקידום השינוע של מטעני היצוא והייבוא של ישראל. פיתוח המסוף הוא חלק מתוכנית אב לפיתוח הנמלים שהכינה חברת נמלי ישראל והוא יאפשר את הגדלת הנגישות לנמלי הים תוך הקטנת גודש התנועה במערכות הכבישים.

מרכבת ישראל נמסר כי הובלה ברכבת משא מהירה ובטוחה יותר ושינוע מטענים ברכבת תורם משמעותית לאיכות הסביבה. הובלה ברכבות מסייעת להפחתת זיהום האוויר והפקקים בכבישים, וזאת מכיוון שרכבת משא אחת מובילה מטען השווה ערך לכ- 60 משאיות ארוכות כבדות על הכביש. הקמת המתחם החדש הינה חלק מתוכנית הפיתוח של רכבת ישראל, שמטרתה להזניק את כל שירותי הרכבת ובהם הסעת נוסעים ומטענים, תוך שיפור משמעותי של השירות.

 

מסוף רכבת המטענים העתידי ממוקם בצמוד לפארק התעשייה והלוגיסטיקה החדש שמקימה חברת נמלי ישראל בעורף הצפוני של נמל אשדוד והוא ישרת את חברות הלוגיסטיקה ומפעלי התעשייה שיתמקמו בפארק נמלי ישראל. בשלב מקדמי לפרויקט הוקם גשר להפרדה מפלסית בין כביש הכניסה לפארק נמלי ישראל ובין פסי הרכבת.

 

באחרונה הושלם המכרז לבחירת קבלן מבצע לעבודות הפיתוח של המסוף והן תבוצענה ע"י חברת האחים רחמה.