שביעות רצון מהולה בהסתייגות

באיגוד לשכות המסחר הביעו שמחה על ההחלטה שלא להתיר שביתות, אולם אכזבה מכך שבית הדין מציב את האינטרסים של העובדים מעל לפיתוח המשק והכנת תשתית לסחר החוץ


00:00 ,30.07.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

באיגוד לשכות המסחר הביעו שביעות רצון מהחלטת בית הדין האזורי לעבודה, שהורה לממשלה לדחות את הוצאת המכרזים להקמת נמלים חדשים בחיפה ובאשדוד עד ל-1 בספטמבר.

הדיון בבית הדין התקיים לבקשת האיגוד, שביקש מבית הדין להוציא צו מניעה נגד הכרזת ההסתדרות על סכסוך עבודה בנמלים בעקבות הודעת המדינה על הוצאת המכרזים לנמלים הפרטיים.

בעתירה ביקש האיגוד מבית הדין להוציא צו מניעה נגד הנמלים, בשל החשש משביתה ובשל הפגיעה האפשרית במשק.

בנוסף להחלטה על דחיית מועד הוצאת המכרזים, הורה בית הדין לעובדים שלא לפתוח בעיצומים ובשביתות בתקופה האמורה, תוך שהוא הוסיף והורה לצדדים להיכנס למשא ומתן.

בעקבות החלטת בין הדין אמר נשיא איגוד לשכות המסחר עו"ד אוריאל לין: "אנו מרוצים מהעובדה שבית הדין הארצי לעבודה החליט כי אין מקום לקיים עכשיו שביתה בנמלים מחמת זה שהמדינה החליטה להקים רציפי נמל חדשים ויצאה במכרזים לביצוע החלטתה.

"עם זאת, אנו סבורים ששגה בית הדין בכך שהציב את האינטרסים של העובדים ברמת עליונות גבוהה יותר מאשר האינטרסים של פיתוח המשק והכנת התשתית לסחר החוץ של מדינת ישראל.

"גם אם יש חשש לפגיעה בעובדים, זו לא פגיעה ישירה בתנאי עבודתם, אלא פגיעה עקיפה לכל היותר, מכך שיאבדו את מעמדם המונופולי ולא יהיו חסינים יותר מפני תחרות. כל בעיות העובדים יכולות לבוא לידי פתרון ללא שביתות. אסור בשום פנים ואופן לשלול מהמדינה את הסמכות ואת היכולת לפתח את המשק על פי שיקול דעתה. האינטרסים של העובדים לא יכולים להיות ברמה גבוהה יותר מאשר האינטרס הלאומי העליון, של פיתוח תשתיות נמליות חיוניות לפיתוח המשק וחיזוק הכלכלה הישראלית.

"אי אפשר להמשיך ולהכפיף את פיתוח המשק לצורך שמירת מעמד מונופולי של עובדים כאלה או אחרים. כל ההנמקות שהועלו בהחלטת בית הדין עדיין לא יכולות להיות ברמה כזו שמצדיקה התערבות בפיתוח הכלכלה ועתיד המשק. אלו נושאים שהם בתחום סמכותה הבלעדי של ממשלת ישראל".