שוב לפתחו של האוצר: תקציב הסדר "הסינטה" נגמר

התקציב לתגמול עובדי הנמל נגמר מה שמעלה בסימן שאלה את יכולת האוצר לעמוד בתחייבותיו לעובדים במסגרת "הסדר הסינטה"; נשיא לשכת הספנות: "אין חולק כי נגמר התקציב. הנושא של תגמול עובדים על תפוקות גבוהות הוא מקובל ואף מבורך. 'הסדר הסינטה' היה לטובת הנמל, העובדים ו


00:00 ,16.11.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

התקציב אשר נועד לתגמול העובדים על תפוקות גבוהות במסגרת "הסדר הסינטה" אליו הגיעו עם משרד האוצר, הגיע למעשה לסיומו עוד לפני סוף השנה (חודש וחצי לסוף השנה האזרחית) מה שמעורר שאלות לגבי יכולת האוצר לעמוד בתנאי ההסכם כפי שנחתם מול העובדים.

בשיחה שקיימה מערכת PORT2PORT עם ראובן צוק, נשיא לשכת הספנות, הוא מסר כי לעת עתה קשה לשפוט את התפוקות עקב קשיי מזג האוויר. "אין חולק כי נגמר התקציב. הנושא של תגמול עובדים על תפוקות גבוהות הוא מקובל ואף מבורך ואולי היה צורך לשנות בהסדר באשדוד מספר פרמטרים: אם זה בגלל ציוד חדש, או ניסיון שהצטבר, אבל בעיקרון הוא מצויין ופועל גם בנמל חיפה. השוני בין הנמלים הוא בסכום ולא בעיקרון. ההסדר פועל גם בחיפה פשוט בסכומים שונים. לכן, אנחנו מדברים על סכומים שאפשר לבדוק אותם, אפשר לעדכן אותם".

נשיא לשכת הספנות הוסיף: "אבל, לתקצב את ההסדר מראש בתקציב גג, משמעו 'אנטי התייעלות' של הנמל והעובדים. בסך הכל ההוצאה של התגמול כולל 'הסדר הסינטה' היה לטובת הנמל, העובדים ובעיקר לטובת הלקוחות. לכן עלו התפוקות בשנתיים האחרונות בצורה משמעותית. לא צריך היה לתקוע מקל בגלגלים. הרי דומה הדבר כאילו המדינה נלחמת בהתייעלות וביכולת של העובדים לתת תפוקות ושירות טוב יותר ללקוחות".

"על מה מלינים אנשי האוצר? הרי גם סכום התגמול שהתקבל הוא פסיק לעומת התועלת שגזר הנמל, גם המדינה וגם ענף הספנות. גם היום אפשר להגיע לפתרונות שיסדירו את המצב עד לסוף השנה. כשלא רוצים להסדיר את המצב אפשר לומר כי בית הדין יכריע בעניין. התפוקות שראינו בחודשים האחרונים היו טובות ביותר ויש לחזור אליהן עם פתרון אמיתי, כמו בניהול חברה עסקית לכל דבר. אחרי שתתפוגג הסערה, צריך יהיה לתגבר משמעותית את כוח העבודה בנמל ולעלות לתפוקות גבוהות במיוחד כדי לחסל את התורים אחרת נראה המתנת אוניות. מאחר ואין הסדר כרגע - רצוי שהאוצר ימצא כזה בהקדם האפשרי", סיכם צוק.

במשרד האוצר הגיבו למתרחש בנמל אשדוד ומסרו כי: "הנושא הוסדר בפסיקה של בית הדין לעבודה ובהסכמת הצדדים. על כן, אנו מצפים למחוייבות של ועד העובדים בנמל שיפעל בהתאם להחלטת בית הדין."

מנמל אשדוד התייחסו לטענות ומסרו כי "נציין כי מערך התפוקות של החברה נותר קרוב לממוצע השנתי. זאת, למרות תנאי מזג האוויר הקשים השוררים מזה מספר ימים, שהגיעו היום לשיאם וכוללים רוחות המנשבות במהירות של 27 קשר וגלים בגובה מעל 4 מטרים ומעכבים את התור התפעולי".

טרם התקבלה תגובת יו"ר וועד הציוד המכני, אלון חסן.