תעלת ניקרגואה: שאלות פתוחות

למרות קולות לא מעטים שלא מאמינים, ברשות התעלה מבטיחים שהפרויקט, בעלות של 50 מיליארד דולר, ייצא לדרך בסוף השנה, עם הקמת נמל בצד של האוקיאנוס הפאסיפי


14:47 ,15.02.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

סקרי השפעה טופוגרפיים וארכיאולוגיים על הסביבה של תעלת ניקרגואה קרובים לסיום ובחודש דצמבר הקרוב אמורות להתחיל בפועל עבודות הכרייה, שנה לאחר המועד המתוכנן.

 

שלוש שנים חלפו מאז הטיל נשיא ניקרוגאה דניאל אורטגה את הפרויקט, בעלות מתוכננת של 50 מיליארד דולר, על החברה הסינית HKND, אולם מאז הלך הפרויקט ממשבר למשבר. וכעת מאיים המצב הכלכלי בסין, שהבנקים שלה אמורים לממן את עלויות הבנייה, על הפרויקט כולו.

 

לדברי ראש רשות התעלה מנואל קורונל קאוטץ', מדובר בטענות מופרכות והפרויקט אכן ייצא לבסוף לפועל. "אנו מסתכלים על התעלה דרך המאקרו, כך שאין סיכוי שהפרויקט לא יתממש", אמר. כעת אומרים ברשות התעלה, כי המימון אמור לבוא מגורמים פרטיים, אולם זו שאלה שכרגע נותרת פתוחה.

 

לפני חודש ביקרו פקידים סיניים בעיר בריטו שעל חוף האוקיאנוס הפאסיפי, במקום בו אמורה הבנייה להתחיל. לדברי התומכים, בתעלת ניקרגואה יוכלו לעבור אוניות מכולה גדולות, שלא תהיינה מסוגלות לעבור בתעלת פנמה, אפילו לאחר עבודות ההרחבה, וכן שהתעלה תספק מנוף לצמיחת הכלכלה המקומית.

 

לדברי המבקרים, המימון הוא עדיין שאלה פתוחה, כמו גם המפגע האקולוגי הצפוי לאורך גדול התעלה, וכן שהפרויקט הוא לא יותר מקמפיין בחירות של אורטגה, לקראת הבחירות הצפויות במדינה בנובמבר.

 

לדברי רשות התעלה, הפרויקט אכן יוצא לפועל. בסוף השנה נתחיל את העבודות, עם הקמת נמל חדש בצד של האויקאנוס הפאסיפי, הבטיח קאוטץ'.