נשיא התאחדות התעשיינים: "על נמלי ישראל לקבוע מיידית מחירי מקסימום עד לקביעת מדיניות תעריפים חדשה"

ברוש ביקש את תמיכתה של חברת נמל אשדוד לשינוי מבנה התעריפים עד לקביעת מדיניות תעריפים חדשה. איריס שטרק: "אנו בוחנים לעומק חלופות במדיניות התעריפים עד לקביעת מדיניות חדשה"


00:00 ,09.05.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

ברוש ביקש את תמיכתה של חברת נמל אשדוד לשינוי מבנה התעריפים עד לקביעת מדיניות תעריפים חדשה. איריס שטרק: "אנו בוחנים לעומק חלופות במדיניות התעריפים עד לקביעת מדיניות חדשה"

 

"על נמלי ישראל לקבוע מיידית מחירי מקסימום עד לקביעת מדיניות תעריפים חדשה", כך אמר שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים, בכנס קהילת הים שערכה היום חברת נמל אשדוד. בכנס, שנערך בנושא "חברת נמל אשדוד - לקידום התעשיינים והסחר בישראל", השתתפו ראשי האיגודים הכלכליים המרכזיים במשק, ראשי האיגודים של ההובלה הימית, לשכת הספנות, איגוד המשתמשים בהובלה ימית, ארגון סוכני המכס, מועצת המובילים ועוד.

 

במסגרת הדברים שנשא, ביקש ברוש את תמיכתה של חברת נמל אשדוד לשינוי מבנה התעריפים עד לקביעת מדיניות תעריפים חדשה ובכך ליישם באופן מיידי קביעת מחירי מקסימום לשירותים השונים של הנמל בשונה מהמקובל כיום – כאשר התעריפים נקבעים ע"י אחוז מערך הסחורה המיובאת או מיוצאת.

 

איריס שטרק, יו"ר חברת נמל אשדוד, ציינה כי חברת הנמל בוחנת לעומק חלופות למדיניות התעריפים הנוכחית וביניהם את הצעתו של שרגא ברוש וזאת עד לקביעת מדיניות חדשה. שטרק ציינה כי הרפורמה בתעריפים צריכה להבטיח את הרווחיות והמודל הפיננסי של החברה ולשמור על איתנותה הפיננסית, זאת בעזרת הפחתת דמי השימוש בשיעור של לפחות 50% ושמירה על מדיניות תעריפים שתבטיח את הכנסותיה של חברת הנמל.

 

שוקי סגיס, מנכ"ל חברת נמל אשדוד, ציין בכנס כי חברת הנמל נמצאת בתהליך גיוס של כ-50 עובדים חדשים לתחומי פעילות נחוצים למען שיפור השירות ללקוח, זאת במקביל לקידום תוכנית פרישה מוסכמת עם העובדים וההסתדרות לפרישתם של עובדים ותיקים.

 

בנוסף, ציין סגיס את חשיבות השקט התעשייתי והעבודה הרציפה בנמל על מנת העניק ללקוחות הנמל את השירות הטוב והיעיל ביותר. הבטחת השקט התעשייתי וקיום הסכמי עבודה במלואם מהווים תנאי הכרחי להצלחת התחרות ולהצלחת החברה.