Alphaliner: לא יהיה טרנד של מגה אוניות בקווי הסחר של הפאסיפי

אנאליסטים התייחסו לעגינת ה-MSC Fabiola, בעלת קיבולת של 12,500 TEU, בנמל לונג ביץ' השבוע


00:00 ,21.03.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

אנאליסטים לנושאי ספנות ממשרד Alphaliner טוענים שעגינתה של אוניית הענק MSC Fabiola, בעלת קיבולת של 12,500 TEU בנמל לונג ביץ', לא תגרור אחריה טרנד חדש של מגה אוניות בקווי הסחר של הפאסיפי.

בהודעה שיצאה מנמל לונג' ביץ' נמסר שהמגה אונייה היא "הראשונה בשורה של אוניות מכולה גדולות שיהיה בשימוש חברות הספנות בקווי הסחר של הפאסיפי".

אולם, לדברי האנאליסטים של Alphaliner, הצעד הוא "פחות מפריצת דרך מכפי שעושים ממנו. יש ספק רב שחברות ספנות אחרות ילכו בעקבות MSC".

ואכן, MSC תשתמש באוניות בעלות קיבולת של 11,600 TEU בקווי הסחר המזרח הרחוק-החוף המערבי של ארצות הברית, קו המופעל במשותף עם CMA CGM, המפעילה בקו אוניית מכולה בעלת קיבולת של 9,000 TEU.

לדברי Alphaliner, חברות הספנות האחרות לא יעסיקו אוניות מכולה בעלות קיבולת גדולה יותר מ-10,000 TEU בקווי הסחר של הפאסיפי בעתיד הקרוב, היות והגיוני שגם אוניות אלה לא יפליגו כשהן עמוסות עד לאפס מקום.