Drewry: תחילת התאוששות מגזר הספנות לא לפני 2016

מסירה של מגה אוניות תביא להמשך הורדת מחירי ההובלה הימית, ביחד עם התאוששות מתונה בלבד בדרישה הגלובלית


10:33 ,08.04.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

חוקרים ימיים של Drewry טוענים שמגזר הספנות תקוע ב"מעגל מרושע", במסגרתו נשארים מחירי ההובלה הימית פגיעים, למרות כניסת מגה-אוניות לשירות, שאמורות להוריד עוד יותר את רמת מחירי הסלוט לאור הגדלת הקיבולת.

 

על פי נתוני הרבעון הראשון של 2014, נשארה התעשייה במצב פגיע. לפי דוח של Drewry, חלק מקווי השירות לא הצליחו להצדיק את הציפיות להתאוששות הדרישה. הכנסת המגה-אוניות לשירות השפיעה בעיקר על אוניות בעלות קיבולת של 8,000 TEU והתבטאו בעיקר בהורדת מחירי הסלוט, במיוחד בקווי הסחר אסיה-נמלי החוף המזרחי של ארצות הברית ודרום אמריקה.

 

היות ואוניות גדולות יותר יגרמו לחברות הספנות להוריד את עלויות ההובלה ועדיין קיים חוסר איזון בין ההיצע לביקוש ולרצון המובילים לשמור על נתח השוק ועל הרווחיות שלהם, כל המאמצים, לדברי Drewry, יופנו להורדת ההוצאות, כשמארסק ליין היא הטובה ביותר בתחום.

 

לפי Drewry, הצריכה הגלובלית תגדל ב-5.7% ב-2014, עם תחזית צמיחה של 6.7% בשנה שלאחריה. באותו הזמן צפויות להימסר לידי חברות הספנות 115 מגה-אוניות מכולה וכן מספר גדול של אוניות בעלות טווח קיבולת של 8,000-10,000 TEU.

 

התחזיות של Drewry לגבי התאוששות מגזר הספנות הן עגומות, כשהיועצים הימיים לא רואים את תחילת ההתאוששות לפני 2016, תלוי בתוצאות צבר ההזמנות של החברות.