ענקית הספנות MSC עדכנה באופן רשמי את הקיבולת של אניית הענק הגדולה בעולם MSC Gulsun, והיא מסתכמת לסך קיבולת של 23,765 TEU - עם פער של למעלה מ- 2000 TEU מהאניות הגדולות ביותר שמפעילות מתחרותיה.
האניה החדשה, שבבעלות משפחת אפונטה, תוכננה בדגש רב להיבטים של איכות סביבה, יעילות, יציבות ובטיחות, כמו גם יעילות אנרגטית ומינימום התנגדות רוח.
MSC Gulsun השלימה השבוע את הפלגת הבכורה שלה מאסיה לצפון אירופה והיא אחת משש אניות שנבנו על ידי מספנות סמסונג תעשיות כבדות (SHI) בדרום קוריאה.
נציין שכיום ישנן כ- 50 אניות מכולה פעילות מסוג ULCV (ר״ת Ultra Large Container Vessel) בקיבולות של 20,000 TEU ומעלה, כולן פועלות בנתיב הסחר אסיה - צפון אירופה, והגידול הצפוי בתנועת הסחורות עשוי להכפיל את מספר האניות בנתיב הזה עד לסוף השנה הבאה.
עוד עולה כי חברת הספנות הדרום קוריאנית HMM, הצפויה להצטרף לברית ה- Alliance באפריל 2020, כבר הזמינה 12 אניות בקיבולות של 23,000 TEU ואילו חברת Evergreen הטייוואנית בדיוק חשפה את כוונתה להזמין 11 אניות חדשות בקיבולות של 23,000 TEU.