אלפליינר: מחירי הספוט בהובלה ימית בפני קריסה

אנאליסטים של חברת הייעוץ טוענים שבסוף אפריל הגיעו המחירים לשיא ועתה הם מועדים לרדת, לאור הוספת אוניות מכולה חדשות לשוק


00:00 ,09.05.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

לדברי אנאליסטים של חברת הייעוץ הצרפתי אלפליינר, מחירי הספוטים בהובלה ימית עומדים בפני קריסה לאור הכנסת היצע חדש של מכולות לשוק.

לדברי אלפיינר, מחירי הספוט בקווי הסחר אסיה-אירופה הגיעו לשיא לאחר עליית המחירים הרביעית מאז חודש דצמבר 2011, ועתה הם מועדים ליפול.

בסוף חודש אפריל הגיעו מחירי ההובלה הימית ל-1,934 דולר ל-TEU, בהשוואה ל-490 דולר בחודש דצמבר.

צניחת מחירי ההובלה בחברות הנסחרות בבורסת הספנות של שנגחאי בשבוע שעבר, אומרים אנאליסטים, היא הסימן הראשון בחזית המאוחדת שהציגו עד כה חברות הספנות.

למרות הסימנים שהדרישה חוזרת ומתחזקת בקווי סחר מסוימים, חברות ספנות אינן מסוגלות להסכים על מהלכים; בעוד אחת מוסיפה קווי שירות חדשים, מבטלות אחרות קווים מתוכננים.

לדברי אנאליסטים, חברות הספנות נמצאות תחת לחץ להטיל למערכה את אוניות המכולה החדשות, בעלות הקיבולת של 10,000 TEU, שרובן יפליגו בקווי הסחר המזרח הרחוק-אירופה.

עד כה, במהלך ארבעת החודשים הראשונים של השנה, הצטרפו לשוק 26 אוניות מכולה, כש-29 נוספות אמורות להימסר בשמונת החודשים הבאים.

זאת, בנוסף להפעלה מחדש של שתי אוניות מכולה בעלות קיבולת של 10,000 TEU, ידחוף את סך הקיבולת עד כדי 280 אלף TEU לשוק בו המיתון באירופה גורם לדרישה חלשה יותר.