אניית מטען עם 15 אלף כבשים שקעה מול חופי רומניה

התאונה התרחשה זמן קצר לאחר שעזבה את נמל מידיה (Midia) ברומניה. טרם ברור מה גרם להתהפכות האנייה. עמותת מגדלי בעלי החיים והיצואנים הראשיים ברומניה: נדרשת בדיקה דחופה לחקירת התאונה


09:51 ,26.11.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

אניית המטען הכללי Queen Hida התהפכה ושקעה בים השחור ליד נמל קונסטנזה ברומניה. האנייה שנבנתה בשנת 1980 הייתה בדרכה לעיר הנמל ג׳דה שבסעודיה. התאונה התרחשה זמן קצר לאחר שעזבה את נמל מידיה (Midia) ברומניה. טרם ברור מה גרם להתהפכות האנייה אשר הובילה 14 עד 15 אלף כבשים. מיד הושקו מאמצי הצלה להצלת אניית המטען, אנשי הצוות שלה והכבשים שעל סיפונה. צוות האנייה, אשר כלל 20 חברי צוות מסוריה ומלבנון, חולצו.

 

דוברת שירותי ההצלה אנה-מריה סטויקה ציינה כי כמעט 32 כבשים נמשו מהמים והוסיפה כי ״פעולות החילוץ נמשכות, ואנו מקווים שהכבשים שבתוך האנייה עדיין בחיים״. 

 

נציין כי האנייה הגיעה לנמל מידיה ב-23 בנובמבר מבירת לוב, טריפולי. נמל מידיה משמש בעיקר להובלת נפט גולמי ואניות מטען משתמשות בו להובלת בעלי חיים מרומניה.

 

פעילי זכויות בעלי החיים ועמותת מגדלי בעלי החיים והיצואנים הראשיים ברומניה, ACEBOP, דרשו לקיים בדיקה דחופה של אירוע הטביעה של האנייה.

 

נשיאת ACEBOP, מרי פאנה, ציינה כי ״העמותה שלנו המומה מהאסון. אם איננו יכולים להגן על בעלי חיים במהלך הובלות למרחקים ארוכים, עלינו לאסור הובלות כגון אלו מלכתחילה״. 

 

בשנת 2017 אירעה תאונה דומה בסמוך לחופי טורקיה כאשר ספינה שהובילה בעלי חיים התהפכה בים השחור.