ארגון BIMCO: הספנות נעשית מעורבת יותר במלחמת הסחר

לטענת הארגון תעשיית המטען הכללי תושפע ב-1.9% בשל היטלי המכס, ונתון זה מקביל להשפעה על מגזר המכולות אשר ייפגע ב-1.9% מכלל הסחר הימי הגלובלי. פיטר סאנד: היטלי המכס יפגעו בכחמישית מהיבוא הסיני לחוף המערבי של ארה״ב


12:13 ,12.09.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

האנליסט הראשי של ארגון BIMCO, ארגון בעלי האניות העולמי, פיטר סאנד, פרסם לאחרונה סקירה המתייחסת למלחמת הסחר ההולכת ומחריפה בין ארה״ב וסין. אומנם רשימה ארוכה של סחורות נפגעו מהיטלי מכס במהלך 23 באוגוסט אולם לפי הפרסומים האחרונים, במהלך ספטמבר ייתכן מהלך שיגמד כל זאת וארה״ב תכריז על הטלת מכסים נוספים בשווי של 200 מיליארד דולר, ולטענת ארגון BIMCO עשויה להיות לכך השפעה שלילית על הסחר הגלובלי ועל הספנות הבינלאומית.  

 

לטענת האנליסט פיטר סאנד, ״85.3% מהייבוא ​​הימי הסיני מארה״ב ו-58.5% מהיבוא הימי של ארה״ב מסין עלולים להיות מושפעים ממלחמת הסחר, אם ארה״ב וסין יטילו מכסים על סחורות נוספות בשווי 200 מיליארד דולר ו-60 מיליארד דולר בהתאמה.

 

לדבריו, תעשיית המטען הכללי תושפע ב-1.9% בשל ההיטלים הסיניים, ונתון זה מקביל להשפעה על מגזר המכולות אשר ייפגע ב-1.9% מכלל הסחר הימי הגלובלי.

 

לטענת סאנד, סין לא תוכל לבצע מהלך דומה כדוגמת היטלי מכס משלה למהלך הצפוי של ארה״ב שכן היא מייבאת הרבה פחות ממה שהיא מייצאת לארה״ב, ולכן תיאלץ למצוא תגובה אחרת לחלוטין. לדבריו, מהלכים אלו יכולים לכלול את מגזר השירותים או את ההשקעות האמריקאיות בסין.   

 

לדברי סאנד, רשימת הסחורות בשווי 200 מיליארד דולר מתוכננת כיום לקבל היטלי מכס ברמה של 25%. רשימה זו כוללת הרבה יותר מוצרי צריכה כגון אופניים, דגים, מוצרי תאורה לחג המולד ועוד. הדבר יתבטא בהטלת מכסים על סחורות במשקל 4.1 מיליון טון המובל באניות מטען כללי שיובאו לארה״ב מסין בשנת 2017, וכן על סחורה במשקל של 22.4 מיליון טון המובלת במכולות – נתון המהווה 20.1% מהיבוא לחוף המערבי של ארה״ב בשנת 2017 ושווה ערך ל-2.24 מיליון TEU

 

מוצרי נפט כבר נפגעו מהטלת מכסים ב-23 באוגוסט עם פגיעה בסחר של חצי מיליון טון, אולם יש לצפות כי 0.7 מיליון טון נוספים ייפגעו אם תאושר רשימת ההיטלים על סחורות בשווי 200 מיליארד דולר.