ארגון Bimco: יצוא הדלק מארה״ב לסין ירד לאפס באוגוסט

בשנת 2017 היבוא הסיני היווה 23% מכלל יצוא הנפט הגולמי של ארה״ב. בשנת 2018 מספר זה עמד על 22% במהלך שבעת החודשים הראשונים. בחודש אוגוסט, כאמור, מספר זה ירד ל-0%


13:56 ,09.10.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

ארגון Bimco פרסם היום סקירה לפי במהלך חודש אוגוסט לא נרשם יצוא ימי של נפט גולמי  מארה״ב לסין. בארגון טוענים כי כבר בתחילת 2017 נצפה שינוי מאסיבי בתבנית הייצוא מארה״ב לסין.

 

רוכשי דלק מסין, ובראשם חברת החכירה הגדולה Unipec, התרחקו מרכישות מארה״ב – כך היתה השמועה – והנתונים החדשים מוכיחים זאת. השמועות החדשות טוענות כי הסינים חזרו לרכוש דלק גולמי מארה״ב בתחילת אוקטובר והנתונים יעידו מאוחר יותר אם אמת בדבר.

 

ארגון Bimco מציין כי למרות שהנפט הגולמי הוסר ברגע האחרון מרשימת הסחורות עליהם יוטל היטלי מכס יצוא הנפט הגולמי זוכה לתשומת לב רבה.

  

אנליסט הספנות הראשי של Bimco, פיטר סאנד, ציין כי ״תעשיית המכליות נפגעת כאשר יעדים מרוחקים ליצוא נפט גולמי בארה״ב, כמו סין, מוחלפים ביעדים קרובים בהרבה כמו  הקאריביים ודרום, צפון ומרכז אמריקה. מלחמת הסחר מתחוללת סביבנו ברגעים אלה. מה שהופיע באופק לפני חצי שנה עכשיו משפיע כעת על נתיבי סחר ימיים רבים״.

 

סאנד הוסיף כי ״כל סוגי הסחורות עשויים להיות מושפעים ללא קשר להיותם או היעדרותם מרשימת ההיטלים. מה שאנחנו רואים במונחים של סקטור הובלת הנפט הגולמי מזיק לתעשיית הספנות העולמית, כמו גם גורם נזקים ליצואנים וליבואנים של המוצר״.

 

על פי הנתונים, בשנת 2017, היבוא הסיני היווה 23% מכלל יצוא הנפט הגולמי של ארה״ב. בשנת 2018 מספר זה עמד על 22% במהלך שבעת החודשים הראשונים. בחודש אוגוסט, כאמור, מספר זה ירד ל-0%.