בריטניה: החל מ-2025 כל האניות יהיו בעלות אפס אחוז פליטה

שרת התחבורה הבריטית הציגה היום תכנית חדשה בשם Clean Maritime plan שמטרתה להפחית את הזיהום הנוצר כתוצאה מפעילות המגזר הימי בבריטניה


14:16 ,11.07.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

כל האניות החדשות אשר יפליגו במימי בריטניה ויוזמנו החל משנת 2025 תהיינה חייבות להיות בעלות טכנולוגיה של אפס אחוז פליטה. כך על פי תכנית שאפתנית שהציגה היום שרת התחבורה והספנות הבריטית, נוסראת ראני שמטרתה להפחית את הזיהום הנוצר כתוצאה מפעילות המגזר הימי בבריטניה.

 

התכנית החדשה שהוצגה היום בנמל לונדון תחת השם Clean Maritime Plan כוללת גם תחרות עם פרס בשווי של 1 מיליון ליש״ט למציאת דרכים חדשניות להפחית את הפליטות הימיות והיא מפורסמת לצד קריאה למצוא דרכים מוכחות להפחתת הפליטה בנתיבי הים ועל אניות מקומיות.

 

התכנית ל״ספנות נקייה״ הינה חלק מתכנית אסטרטגית של הממשלה לאוויר נקי, שמטרתה לצמצם את זיהום האוויר על פני כל המגזרים בבריטניה, וזאת על מנת להגן על בריאות הציבור ועל הסביבה. היא גם תסייע לבריטניה להגיע להתחייבות מוקדמת שנתנה: להיות בעלת פליטה של אפס אחוז בכל הקשור לגזי חממה עד שנת 2050.

 

שרת התחבורה הבריטית אמרה הבוקר: ״המגזר הימי הוא חיוני להצלחת הכלכלה הבריטית, אבל עליו לעשות כל שביכולתו כדי להפחית את הפליטות, לשפר את איכות האוויר ולהתמודד עם שינויי האקלים. התכנית ל׳ספנות נקייה׳ קובעת חזון שאפתני למגזר ופותחת  הזדמנויות עבור חדשנות. התכנית תעזור להפוך את בריטניה למרכז גלובלי עבור טכנולוגיות חדשות ו׳ירוקות׳ במגזר הימי״.