גידול של 46% בשימוש במערכת תס"ק-ים

השימוש במערכת קהילת הסחר הימי עומד כיום על 900 אלף פניות בחודש. בין השאר, המערכת מקלה על העבודה מול מערכת שער עולמי של מינהל המכס


10:38 ,12.01.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

ב-2013 גדל השימוש ביישומי האינטרנט של תסק-ים בשיעור של 46% והוא עומד על כ-900 אלף פניות בחודש.

 

הנתונים נמסרו מחברת נמלי ישראל (חנ"י), המנהלת את המיזם הקהילתי, המאפשר ל-2,900 משתמשים מ-700 חברות וגופים העוסקים בסחר חוץ לנהל את תהליכי הסחר בצורה אלקטרונית ומאובטחת.

 

תס"ק ים הינה תשתית ניהולית וטכנולוגית המאפשרת תהליכי סחר אלקטרוניים מתקדמים בין כל חברי קהילת הסחר הימי בישראל, ומייתרת ניירת בכל תהליכי הליבה של היצוא והיבוא דרך נמלי הים של ישראל.

 

ראש אגף מערכות המידע בחנ"י אמירעם היידקר: "כיום מועברים כ-7.5  מיליון מסרים בחודש ב-90 סוגי מסרים. המערכת תומכת גם ב-70 שירותים מקוונים. השימוש במערכת משרת את המכס, חברות התובלה, הרכבת, משלחים בינלאומיים, סוכני מכס , סוכני אוניות, מסופים חיצוניים, את חברות הנמלים ועוד.

 

בשנה שעברה החלה תס"ק-ים לספק לקהילת הים שירותים שנועדו להקל על המעבר לעבודה מול מערכת שער עולמי של מינהל המכס על ידי מתן אפשרות לשימוש בתהליכים קיימים אצל המשתמשים, והמרתם לצרכי מערכת המכס החדשה. שירותים אלה כוללים פתיחת כותרת מצהר, המרת מסרים מל פורמט החדש (XML), המרת ממשקים מ/ל ממשק החדש (Web Service), קליטת והמרת מצהר מלא (Frob).

 

היידקר: "גם ב-2014 ימשיך פיתוח המערכת, עם דגש על השלבים הבאים של מערכת דור חדש של המכס, קישוריות למתגים בחו"ל ופיתוח יישומי Mobile  לטלפונים חכמים".