דירוג האשראי של צים נותר שלילי

לדברי אנאליסטים של חברת הדירוג מעלות Standard & Poor, צים תתקשה לעמוד בדרישות הנזילות של הבנקים עד סוף 2013


00:00 ,23.09.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

לדברי אנאליסטים של חברת הדירוג מעלות Standard & Poor, קים חשש אמיתי שצים תתקשה לעמוד בדרישות הנזילות של הבנקים עד סוף שנת 2013. אי לכך, הותירה מעלות את הדירוג האשראי של צים על B שלילי.

תחזית הדירוג השלילית משקפת את חשש אנאליסטים, שצים תתקשה לעמוד בדרישות הנזילות של הבנקים הממנים במהלך 2013 ותיקלע לבעיות נזילות קשות.

בין החוזקות של צים מנו אנאליסטים של מעלות את תמיכת החברה לישראל, הנוכחות של צים בענף ההובלה הימית ופיזור הלקוחות וקווי ההפלגה. בין החולשות נמנו פעילות בענף תחרותי, תנודתי מאוד, נזילות חלשה וסיכון להפרה עתידית של התניות מול הבנקים, רמת מינוף גבוהה מאוד ויכולת מוגבלת לחידוש צי האוניות בגלל הצורך בהשקעות כבדות.

בתחזית מציינים האנאליסטים כי הביצועים התפעוליים של צים נחלשו מאוד במהלך 2011 וברבעון הראשון של 2012. ברבעון השני של השנה, בעקבות העלייה במחירי ההובלה הימית והירידה במחירי הדלק, צים יצרה, לראשונה מזה שני רבעונים, EBITDA חיובית והכנסותיה גדלו ב-5%. לדברי האנאליסטים, מדובר בתופה שברירית, לאור העובדה שההיצע ימשיך לעלות על הביקוש.

לדברי מעלות, EBITDA בסך 250 מיליון דולר בשנת 2013, כפי שמוגדר בהתניות הפיננסיות של הבנקים, נראית מאתגרת לנוכח מצב ענף הספנות ולנוכח רמת הוודאות הנמוכה של יכולת החברה לגייס 1.7 מיליארד דולר ב-2015 הנחוצים לחידוש הצי.

האנאליסטים של מעלות מדרגים את רמת הנזילות של צים כ"חלשה", לאור העובדה שהחברה לא תוכל ליצור תזרים מזומנים מספק לשירות החוב הפיננסי שלה.

האנאליסטים קושרים את יכולת צים לעמוד בהתחייבויותיה ב-2013 בהמשך תוכניות יישום מימוש נכסיה.

מצים נמסר בתגובה: "אין תגובה".