האפאג לויד: המיזוג עם USAC יושלם עד סוף מאי

עסקת המיזוג בין שתי החברות נחתמה בחודש יולי 2016, ולאחר שתושלם תיצור חברה משולבת עם צי של 237 ספינות בעלות כושר הובלה כולל של כ-1.6 מיליון TEU


09:47 ,18.05.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

חברות הספנות האפאג לויד וחברת הספנות הערבית USAC ימוזגו עד סוף מאי. ההודעה נמסרה על רקע דיווחים בתקשורת כי המסמכים האחרונים הקשורים למיזוג כבר נחתמו, וכי האישור הרשמי ישוחרר לפני האסיפה הכללית השנתית של הפאג-לויד, שתתקיים ב-29 במאי. "כרגע אנחנו מכינים את המסמכים בדבר המיזוג במסגרת הגבולות המשפטיים. אנחנו נפרסם בשבועיים הקרובים הצהרה מקיפה יותר", נכתב בהצהרה ששחרר דובר החברה. 

 

נזכיר כי עסקת המיזוג בין שתי החברות נחתמה בחודש יולי 2016, ולאחר שתושלם תיצור חברה משולבת עם צי של 237 ספינות בעלות כושר הובלה כולל של כ-1.6 מיליון TEU. החברה החדשה צפויה להתמודד עם נפח שינוע של 10 מיליון TEU והיא תהיה בעלת מחזור הכנסות משולב של כ-12 מיליארד דולר.

 

על פי תנאי העסקה, החברות CSAV (העיר המבורג), HGV וחברת Kuhne Maritime תישארנה בעלות השליטה בחברת האפאג לויד, ואילו רוב בעלי המניות של חברת USAC - קטאר אחזקות וקרן ההשקעות הציבורית של ממלכת ערב הסעודית יהפכו לבעלי המניות החדשים של האפאג לויד ויחזיקו 14 אחוזים ו-10 אחוזים, בהתאמה.

 

נציין כי המיזוג תוכנן להסתיים עד סוף חודש מרץ, אך המועד האחרון נדחה בשל "הכנות אחרונות" אשר "לקחו יותר זמן מהצפוי". 

 

שתי החברות מצפות בעקבות המיזוג לחסוך הוצאות שנתיות של 435 מיליון דולר החל משנת 2019 ואילך, זאת לאחר הוצאות חד פעמיות של כ-150 דולר לטובת פעולות שתדרשנה למזג את שני החברות.